Kiedy należy rozważyć zmianę agencji marketingowej

Mam nadzieję, że jesteś w 100% zadowolony ze swojej agencji marketingowej. Są proaktywnymi partnerami, którzy dotrzymują terminów, produkują świetną pracę i są radością ze współpracy. To jest idealny scenariusz. A nawet jeśli jesteś tam w 90%, prawdopodobnie powinieneś przestać czytać teraz. Nie potrzebujesz tego wpisu.

Ale jeśli nie jesteś w 90% zadowolony ze swojej agencji marketingowej, może to być czas, aby rozważyć znalezienie nowego. Czasami jest to kwestia budżetu. Po prostu nie możesz sobie pozwolić na dalsze płacenie opłat, jeśli nie otrzymujesz wyników, których potrzebujesz. I nie jesteś sam.

Niedawny artykuł Advertising Age zauważa, że tylko nieśmiało dwie trzecie amerykańskich reklamodawców zaplanowało przegląd swoich agencji reklamowych i marketingowych w 2017 roku.

Dlaczego tak wielu z nich ponownie rozważa swoje partnerstwo?

Oto niektóre z pytań, które możesz chcieć zadać sobie:

Czy trafiają w Twoje cele marketingowe?

Ponieważ możemy śledzić ROI marketingu tak dobrze, możemy również zobaczyć, czy agencja marketingowa spełnia swoje obietnice. Czy pomogli Ci osiągnąć cel SQL na ten kwartał? Czy jesteś na dobrej drodze do osiągnięcia przyszłych celów i czy dostarczają regularne raporty z rzeczywistymi wskaźnikami ROI? Jeśli nie, czy są one pivoting do spełnienia ich i wykorzystując nieudane próby jako odskocznię do korzystania z nowych podejść?

A może po prostu nie widzicie się w kwestii celów biznesowych?

Być może nie są oni przygotowani do osiągnięcia Twoich celów, ich strategie nie działają lub po prostu nie są zgodne z Twoimi celami. Czy cenicie te same miary sukcesu? Jeśli agencja skupia się na leadach, ty skupiasz się na sprzedaży, to jest to rozłączenie właśnie tam.

Czy jesteś zadowolony z ich zarządzania kontem?

Czy wasze kontakty komunikują się jasno i często, aby ocenić sukces różnych kampanii? Czy dotrzymują terminów i dają Ci inteligentną, wolną od błędów pracę? Czy trzymają się swoich budżetów?

Czy są transparentni?

Zaufanie bierze się z przejrzystości. Jeśli Twoja agencja nie dzieli się wydatkami, trendami, wynikami kampanii i dodatkowymi kosztami, trudno jej zaufać.

Powiązane: 90-Second Spotlight - Digital Marketing

Czy współpracują z Tobą?

Czy Twoja agencja marketingowa regularnie (kwartalnie lub rocznie) spotyka się z Tobą, aby omówić strategię i plan na następny okres?

Czy oni stale dążą do poprawy?

Jeśli nie proszą o informacje zwrotne, powinni być. Powinieneś prowadzić otwarty dialog na temat tego, jak sobie radzą, aby mogli dalej się doskonalić dla Ciebie.

Czy nadążają za Tobą?

Jeśli wzrosłaś, czy agencja rośnie z tobą? Czy nadal mogą zapewnić ilość i jakość pracy, której oczekujesz w wymaganych przez Ciebie terminach? Czy są na bieżąco z trendami i technologią w branży?

Czy jesteś zadowolony z pracy?

To jest duży jeden. Czy jesteś zadowolony z projektu, strony internetowej, treści i innej pracy?

Czy lubisz z nimi pracować?

Czasami zdarzają się konflikty osobowości, których nie da się przezwyciężyć. Czy wasze zespoły dobrze się łączą?

Czy twój kontrakt się kończy?

To dobry moment, aby zrobić krok wstecz i przeanalizować wyniki pracy agencji. Czy spełnili cele, które wyznaczyłeś? Czy chciałbyś odnowić umowę na kolejny rok? Jeśli odpowiedzi są przeczące, koniec kontraktu to dobry moment na zrobienie przerwy.


VGstockstudio/Shutterstock.com

Jak znaleźć nową agencję

Jeśli rzeczywiście potrzebujesz nowej agencji, czy możemy zasugerować łatwy sposób na jej znalezienie (oprócz zadzwonienia do nas oczywiście!).

1. Określ dokładnie, dlaczego się zmieniasz

To pomoże Ci uniknąć wpadnięcia w te same pułapki z kolejną agencją; będziesz wiedział, jakie mocne strony szukać i jakie słabości unikać.

2. Wycofuj się powoli

Daj każdemu czas na dokończenie istniejących projektów. Nawet jeśli jesteś sfrustrowany agencją, nie rezygnuj z niej w środku skomplikowanego projektu! Zrób kompleksowy exit interview i przeanalizuj te projekty i relacje.

3. Przygotuj się do wejścia na pokład

Wprowadzenie innej agencji na rynek zajmie trochę czasu, z nowym okresem eksploracji i debriefingu. Poświęć czas, aby zrobić to dobrze i upewnij się, że omówisz, co działało, a co nie działało wcześniej.

4. Nie decyduj się na szewca

Stare porzekadło o tym, że dzieci szewca nigdy nie mają ładnych butów jest prawdziwe również w tym przypadku. Czy Twoja agencja osiągnęła to, co obiecuje zrobić dla Ciebie? Czy mają wysoką pozycję w Google? Jeśli Twoim celem jest konwersja, czy mogą wskazać na swój własny rekord konwersji?

Powiązane: Jak sprawić, by Twój sklep został znaleziony (i często odwiedzany) online

5. Idź przez dobre rekomendacje

Jeśli firma ciężko pracuje, aby zdobyć zaufanie i uwielbienie klientów, możesz zagwarantować, że zrobią to samo dla Ciebie. Możesz znaleźć ich Net promoter score (NPS) tutaj. Odzwierciedla on to, jak dobrze pracowali z obecnymi i przeszłymi klientami. 30 jest dobre, ale wszystko ponad 50 jest wielki. Upewnij się, że porównujesz je z konkurencją, ponieważ mogą się one różnić w zależności od branży.

6. Znajdź prawdziwego partnera

Jak pracować przez proces weryfikacji z nowych agencji, przekonasz się, że niektóre są bardzo ostrożni, aby dać ci tylko to, czego potrzebujesz, a nie sprzedając ci to, co chcą sprzedać. W tym celu będą nawet próbować pracować z Twoim zespołem, aby zobaczyć, gdzie są luki w pozycjach, a następnie spróbować je wypełnić, zamiast dawać Ci zespół o jednym rozmiarze.

Czy jesteś na rynku dla nowej firmy marketingowej? Połącz się z nami! Praktykujemy to, co mówimy, więc na pewno będziesz zadowolony z doświadczenia. Nawet jeśli nie zdecydujesz się na nas, z przyjemnością udzielimy Ci mądrych porad marketingowych po drodze. Zacznij tutaj.