Czego potrzebują Twoi graficy, aby trafić w dziesiątkę

Twoja ostatnia broszura wróciła od zespołu projektantów graficznych i nie wygląda tak, jak sobie wyobrażałeś. Co gorsza, nie będzie ona miała wpływu na Twoich klientów. Zwracasz ją do korekty, ale nie jesteś pewien, jak powiedzieć: "Zacznij od nowa!". Maile w tę i z powrotem zapewniają, każdy gra w grę winy i nikt nie jest zadowolony. Sfrustrowany i pozbawiony czasu, w końcu decydujesz się na coś, co nikomu się nie podoba.

Tak, my też tam byliśmy, ale kreatywny projekt nie musi być trudny. W rzeczywistości jest wręcz przeciwnie, jeśli jesteś przygotowany i gotowy do działania. Nie wiesz, co zrobić lub od czego zacząć? Postępuj zgodnie z naszą listą elementów obowiązkowych i spraw, by Twój następny projekt był łatwy do wykonania.

Cel projektu i przegląd

To do Ciebie należy myślenie z wyprzedzeniem i uzbrojenie zespołu projektantów graficznych we wszystko, czego potrzebują. Nie mogą oni pracować w próżni. Graficy często tworzą kreatywną magię, ale nie potrafią czytać w myślach! Oznacza to, że Twoja praca zaczyna się jeszcze przed pierwszymi rozmowami o projekcie.

Po pierwsze, stwórz przegląd, który jasno określa produkt końcowy. Czy jest to magazyn, książka, czy mailer? Czy jest to praca cyfrowa, gdzie potrzebne będą pliki .pdf lub .jpg? Klienci czasami potrafią wyjaśnić projekt, ale zapominają o jego szczegółach. Zacznij od pierwszego kroku i sprecyzuj proste szczegóły, zanim zaczniesz się komplikować.

Brief kreatywny

Zabezpiecz swoje podstawy, pisząc dokładny brief kreatywny dla swojego zespołu. Jest to szczegółowe podsumowanie, które jasno określa cele projektu, kamienie milowe i obowiązki wszystkich zaangażowanych osób. Bądź tak konkretny, jak to tylko możliwe, podaj informacje o celu projektu i jego docelowych odbiorcach, a także podziel się wszelkimi plikami lub przykładami..

Twój pierwszy projekt nie będzie idealny. Twój zespół projektowy prawdopodobnie zada wiele pytań i wskaże wszelkie brakujące informacje, których potrzebuje. Po tym jak przejrzyj wszystko razem, dokonaj wszelkich niezbędnych poprawek. Projektowanie jest często płynne i obejmuje korekty krok po kroku. Dokumentuj zmiany, aby wszyscy byli na tej samej stronie.

Powiązane: CMYK vs RGB | Co to za różnica i kiedy ich używać.

Kierownik projektu

Zaoszczędzisz sobie wiele czasu i walki, wyznaczając jedną osobę jako lidera. Kierownik projektu będzie zbierał i podsumowywał wszystkie wewnętrzne rozmowy - nowe pomysły, poprawki, zatwierdzenia - i przekazywał je zespołowi projektowemu. Jeśli w projekt zaangażowanych jest kilka osób, upewnij się, że ich role są jasno określone. Jedna osoba może skupić się na wstępnej treści pisemnej, podczas gdy inna skupia się na opiniach projektowych, itp. Zaangażowanie jest lepsze, gdy zespół projektowy rozumie, z kim ma rozmawiać o czym.

PROCES RECENZJI WEWNĘTRZNEJ

Każdy projektant ma w zanadrzu jakąś (straszną) historię o projekcie, który wymknął się spod kontroli w ostatniej chwili. Nie czekaj do samego końca, aby poinformować o tym swojego szefa lub innych ważnych interesariuszy. Zamiast tego informujwszystkich na bieżąco i spotykaj się z zespołem wewnętrznym przed wydaniem zgody na produkcję. Pamiętaj, że te pośpieszne edycje w ostatniej chwili na końcu procesu są kosztowne!

Specyfikacja produktu

Czy jest to mailer, który musi spełniać wymogi przepisów pocztowych? Czy interesują Cię różne rodzaje wysokiej klasy ekspozytorów targowych? Czy istnieje dokładny rozmiar, który chcesz uzyskać, czy potrzebujesz porady? A może masz już rozmiar lub pomysł, który Ci się podoba?

Bez względu na to, czego potrzebujesz, istnieją sposoby, aby spełnić swój punkt cenowy i kreatywne cele. Twój projektant pomoże Ci ustalić specyfikację i poprowadzi Cię przez opcje - specjalne kolory, różne rodzaje papieru, specjalne zagięcia, itp. Zaoszczędzisz sobie frustracji i irytacji, wypracowując jak najwięcej specyfikacji projektu , zanim zaczniesz.

Inwentaryzacja treści

Twoje treści nie muszą być ostateczne na pierwszym spotkaniu, ale powinieneś zacząć od ich spisu. spisu treści. Zidentyfikuj to, co jest dostępne i określ, co trzeba stworzyć lub zdobyć, aby wesprzeć projekt. Pomyśl o tym jak o gotowaniu: jeśli zamierzasz przygotować wspaniały posiłek, potrzebujesz wszystkich składników.

Przejrzyj wszystkie swoje treści z zespołem projektowym - zaoferuje on profesjonalną ocenę na podstawie tego, co masz pod ręką. Jeśli obecna kopia nie wspiera dzieła, być może będziesz musiał ją poprawić lub wzmocnić. Inną możliwością jest ponowne rozważenie produktu końcowego; być może marzysz o broszurze, ale być może Twoja kopia najlepiej nadaje się na pocztówkę. Przedyskutuj wszystko z zespołem projektowym i zaufaj jego doświadczeniu.

Jeśli dostarczasz projekt graficzny, przygotuj go. Znajdź pliki wektorowe (print-ready) dla Twoich logotypów i wysokiej rozdzielczości wersji wszelkich zdjęć. To wymaga trochę pracy detektywistycznej i czasu, aby wszystko wyśledzić. Im szybciej zaczniesz, tym lepiej.

Powiązane: 8 Campaign-Crushing Direct Mail Blunders & How to Avoid Them

Dowiedz się również, czy Twoja firma ma ustalony zestaw wytycznych dotyczących projektowania. Jeśli masz dział marketingu lub dział kreatywny, poświęć trochę czasu, aby dotrzeć do nich na temat ustalonych kolorów i standardów marki. Jeśli ich nie masz, poproś swój zespół projektowy o pomoc w ustaleniu pewnych zasad dla tej kampanii. Dzięki temu wszyscy będą lepiej przygotowani do następnej kampanii.

Kontynuuj aktualizowanie i poprawianie swojego zasobu podczas całego zaangażowania. Kiedy znajdziesz brakujące zdjęcie, sprawdź je z listy! Ułatw to wszystkim (w tym sobie) poprzez bycie zorganizowanym - pomoże to projektowi pozostać na ścieżce i w budżecie.

Twoja inspiracja i przykłady

Możesz się wiele nauczyć z szybkiego wyszukiwania - Pinterest, studia przypadków konkurencji i marek, które podziwiasz, itp. Powiedz swojemu zespołowi projektowemu, co lubisz, w czym czujesz się elastyczny, a co jest absolutnie ustalone. Bycie naprawdę konkretnym przyniesie znacznie lepsze rezultaty niż ogólne stwierdzenie "po prostu użyj swojej kreatywności".

Ty znasz najlepiej swoje treści i biznes, więc podziel się z projektantami jak najwięcej. Pamiętaj, że członkowie Twojego zespołu kreatywnego są Twoimi partnerami. Chcą pomóc Ci osiągnąć produkt końcowy, z którego będziesz dumny.