Co to jest Piksel Facebooka i dlaczego go potrzebuję?
Dlaczego muszę Facebook Pixel, kiedy jestem tylko boosting moje posty? Nawet jeśli tylko dabble w reklamach Facebook i boosted postów, trzeba zrozumieć wszechmocny Facebook Pixel.
Piksel może dostać super mylące dla ludzi, że wielu po prostu zrezygnować i umieścić reklamy bez uzyskania prawdziwej wartości ich dolarów reklamowych. Ten artykuł pomoże Ci zrozumieć (w prostym języku), co to jest, dlaczego trzeba go, jak go zainstalować, i jak sprawdzić, czy to działa, który ustawi Cię na wysokiej konwersji reklamy Facebook! Więc zaczynamy.
Co to jest Piksel Facebooka?
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrozumieć o Pikselu jest to, że umożliwia on pomiar, optymalizację i budowanie odbiorców dla Twoich reklam na Facebooku. Jest to fragment JavaScript wygenerowany przez Facebooka, który umieszczasz na wszystkich stronach swojej witryny. Ten interaktywny kod jest w stanie wysłać informacje z powrotem do Facebooka, więc w zasadzie Twoja strona i Facebook "rozmawiają" ze sobą. Kiedy Facebook potwierdza, że ktoś był na Twojej stronie internetowej (lub stronie lądowania/thank you w przypadkach konwersji), jest to znane jako "odpalenie" Piksela. Piksel wygląda następująco:
Wystarczy podświetlić ten kod i umieścić go na każdej stronie swojej witryny. Więcej na ten temat później.
Brzmi to przerażająco, jeśli nie jesteś typem technicznym, ale uwierz mi, nie jest to wszystko tak zastraszające, gdy już wiesz, co robić. Facebook daje ci kod, można plop go na swojej stronie internetowej i boom! Jesteś wszystko ustawione, aby rozpocząć pomiar skuteczności reklam. Easy peasy! Będę nurkować w trochę głębiej na how-to's poniżej.
Ale najpierw, dlaczego potrzebuję Piksel Facebook?
Nie potrzebujesz go, jeśli nie jesteś zainteresowany optymalizacji reklam dla konwersji lub śledzenia skuteczności jednej reklamy nad inną. Jeśli nie dbasz o budowanie niestandardowych odbiorców dla swojej witryny, nie potrzebujesz Piksela Facebooka. Jednakże, jeśli konkurenci robią wszystkie te rzeczy, to może być korzystne, aby dostać się w mieszance, dzięki czemu można znaleźć idealnych klientów dla Twojej firmy i budować świadomość marki.
Oto kilka niesamowitych taktyk, które możesz zrobić, gdy masz prawidłowo zainstalowany Piksel Facebooka.
- Zrozumieć, kto przychodzi do Twojej witryny w oparciu o reklamę na Facebooku, który umieścił.
- Zbuduj Custom Audiences (grupy ludzi, którzy byli na Twojej stronie jeden lub więcej razy) i służyć reklamy do nich.
- Testuj różne elementy reklam, aby określić, który komponent (kopia reklamy, kolory, obrazy, pora dnia) przynosi najwyższy współczynnik konwersji.
Jak uzyskać Piksel Facebooka
Każde konto reklamowe ma przypisany jeden Piksel. Możesz zainstalować ten Piksel na wielu stronach internetowych, a następnie śledzić te strony osobno, ale masz tylko jeden kod.
Oto gdzie go znaleźć:
- Ze swojej strony na Facebooku, kliknij na małą strzałkę obok znaku zapytania.
- Kliknij na Zarządzaj reklamami.
Stamtąd kliknij na menu hamburgera (trzy linie ułożone w stos) w lewym górnym rogu i kliknij na Piksele.
3. Kliknij na "Set Up Pixel" i wybierz opcję Kopiuj/Wklej kod. O ile nie planujesz korzystać z integracji z Google Tag Manager, Shopify, SquareSpace lub podobnych, opcja kopiuj/wklej jest dla Ciebie najlepsza.
4. Świetna robota, znalazłeś swojego Pixela!
Jak poprawnie zainstalować Piksel?
Umieszczenie kodu Piksela na każdej stronie Twojej witryny brzmi nieco zniechęcająco. Ale nie obawiaj się, istnieje wiele narzędzi, więc prawdziwi ludzie, tacy jak Ty, mogą sprawić, że to zadziała. Piksel Facebooka powinien być umieszczony pomiędzy znacznikami "head" motywu Twojej strony. Jeśli używasz WordPressa, możesz zainstalować jedną z następujących zaufanych wtyczek, takich jak Insert Headers & Footers lub Facebook Conversion Pixel. Lub, jeśli chcesz śledzić tylko jedną stronę, skopiuj kod JavaScript
i wklej go pomiędzy i na stronie, którą chcesz śledzić.Sprawdź, czy to działa
Kiedy już umieścisz Piksel na swojej stronie, musisz sprawdzić, czy działa. Pierwszą rzeczą do zrobienia jest odświeżenie zarówno witryny, jak i Facebook Power Editor / Ads Manager. Idź zrobić sobie kawę i pozwolić Facebook zlokalizować Pixel podczas przerwy na kawę. Wróć, a do tego momentu Piksel powinien przejść z "niezweryfikowanego" do "zweryfikowanego".
Teraz jesteś już gotowy!
Czy jesteś gotowy, aby zacząć używać swojego Piksela? Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić teraz, gdy Twój Piksel jest poprawnie skonfigurowany:
- Twórz niestandardowe grupy odbiorców retargetingowych - wybierz odbiorców, którzy byli na jednej lub kilku Twoich stronach internetowych.
- Śledzić konwersje - zrozumieć, kto podejmuje pożądane działania na swojej stronie i przypisać te działania do Facebooka.
Aby dowiedzieć się więcej o Social Media Marketing, niezależnie od poziomu wiedzy, zarejestruj się na nasz bezpłatny Social Media Marketing Lunch and Learn 3 sierpnia.