Jak digitalizować dla haftu

Jednym z najbardziej długotrwałych i skutecznych sposobów dzielenia się swoją marką są artykuły promocyjne. Niezależnie od tego, czy są to koszulki, czapki, czy torby, prezenty te przechodzą długą drogę w budowaniu dobrej woli z klientami, utrzymując markę na szczycie świadomości i rozprzestrzeniając słowo poprzez chodzące reklamy. Kiedy haftujesz swoje logo i/lub tagline na kawałku odzieży lub innych towarów, wysyłasz je w świat, aby każdy mógł je zobaczyć. Dlatego ważne jest, aby zrobić to dobrze.

Ten blog omówi prawidłowy sposób digitalizacji logo lub innego obrazu, aby wyglądał idealnie na czymkolwiek, co umieścisz, ponieważ logo jest reprezentacją Twojej firmy.

  • Co to jest digitalizacja haftu?
  • Typy plików dla komercyjnych maszyn hafciarskich
  • Jakie są etapy digitalizacji?
    • Gdzie będzie logo/obrazek?
    • Jak bardzo skomplikowany będzie projekt?
    • Jak duży ma być projekt?
    • Jakie kolory potrzebujesz?
    • Jakiej tkaniny używasz?
    • Jakiego ściegu używasz?

Co to jest digitalizacja haftu?

Ten termin opisuje proces przekształcania twoich dzieł sztuki w cyfrowy plik, który jest kompatybilny z maszynami do haftu, więc maszyna wie, jak poprowadzić ścieżkę igły, aby odtworzyć obraz. Nawet w dzisiejszym świecie zaawansowanych technologii, digitalizacja haftu jest nadal tak samo sztuką jak i nauką, ponieważ nie jest jeszcze zautomatyzowana. Osoba zajmująca się digitalizacją musi podejmować konkretne decyzje w oparciu o rodzaj materiału, rodzaj ściegu i to, jak ostatecznie chciałaby, aby logo lub obraz wyglądał.

Sam proces jest stosunkowo prosty, gdy logo zostało już przygotowane. Na końcu szycia, hafciarka używa oprogramowania, które uruchamia szycie na podstawie instrukcji z tego pliku. Nie może korzystać z plików, których używa Twój komputer, więc zazwyczaj musisz zacząć od pliku PNG lub JPG swojego logo, a następnie przekonwertować go na plik do haftu. Skąd wiadomo, na jaki plik należy go przetłumaczyć? To zależy od maszyny, z której korzysta Twoja drukarka. Oto jak to działa:

Typy plików komercyjnych maszyn hafciarskich

Zanim rozpoczniesz proces wysyłania pliku, sprawdź w swojej drukarni, aby dowiedzieć się, jakiego typu hafciarki będą używać. Ta lista obejmuje typy plików, które są kompatybilne z najbardziej popularnymi markami:

  • .dst: Hafciarki komercyjne Tajima
  • .exp: Hafciarki komercyjne Melco
  • .jef: Hafciarki komercyjne Janome
  • .kwk: Hafciarki komercyjne Brother
  • .dsb: Hafciarki komercyjne firmy Barudan
  • .tap: Hafciarki komercyjne Happy

Na podstawie maszyny można rozpocząć konwersję do tego konkretnego pliku i wysłać go do drukarki. Co prowadzi nas do....

Jakie są kroki w digitalizacji?

Przed rozpoczęciem, będziesz chciał rozważyć wszystkie parametry pierwszy. Postępując zgodnie z tą zasadą, stworzysz wyraziste projekty, które będą doskonale odzwierciedlać Twoją markę. Ponieważ przekładasz projekt 2D na projekt 3D, który wykorzystuje różne materiały, warto zrobić krok wstecz i w pełni zrozumieć projekt, który będziesz tworzyć. Oto jak digitalizować do haftu. Zdecyduj o następujących kwestiach:

  • Gdzie znajdzie się logo/obraz? Czy jest to na lewej piersi koszulki, na twarzy czapki truckera, na froncie torby? Każda z tych lokalizacji będzie determinowała inne czynniki, takie jak wielkość i złożoność haftu.

  • Jak złożony będzie wzór? Jak szczegółowy chciałbyś, aby odtworzony obraz był? Ze względu na ograniczenia maszyny do szycia, prawdopodobnie będziesz musiał dokonać poprawek, aby dostosować krój pisma, logo lub inne obrazy, więc upewnij się, że masz pomysł, jak możesz zmienić obraz, zachowując jego wyrazistość i integralność. Często osoby zajmujące się digitalizacją muszą zrezygnować z elementów oryginału i wydestylować projekt. Można zrezygnować z takich zabiegów jak obrysowanie, a tekst, który jest mniejszy w 2D może zostać powiększony i przesunięty, aby lepiej pasował. Ogólne logo/obraz może być uproszczony do haftu, ale ostatecznie musi wyglądać tak blisko oryginału, jak to możliwe, aby pozostać spójnym ze strategią marki.
  • Jak duży będzie wzór? To zależy od umiejscowienia obrazu, a także od tego, jak będzie on wykorzystywany. Jeśli chcesz, aby obraz był czytelny z odległości kilku stóp, może potrzebować większego rozmiaru, niż jesteś przyzwyczajony do tworzenia go dla swojej strony internetowej.

  • Jakie kolory potrzebujesz? Chociaż prawdopodobnie nie można dopasować koloru logo dokładnie z nici, istnieje wiele opcji w nici haftu, i powinieneś być w stanie znaleźć coś porównywalnego.

  • Jakiej tkaniny używasz? Niektóre projekty wyglądają świetnie, gdy tkanina prześwituje jako kolor tła. Niektóre nie. W zależności od projektu, będziesz chciał wybrać tkaninę, która ma sens. Ponadto, sama tkanina pomoże Ci wybrać rodzaj ściegu. Pchanie i ciągnięcie" odzieży odnosi się do tego, jak się ona porusza podczas szycia. Może to wpływać na ściegi, zwłaszcza gdy pracujesz z długimi ściegami, nieporęcznymi tkaninami, dużymi obszarami nici, a nawet ciaśniejszą nicią szpulki. Ponieważ te ruchy wpływają na końcowy ścieg, musisz wziąć pod uwagę zmienną push i pull przy wyborze rodzaju ściegu.

  • Jakiego ściegu używasz? Jest tak wiele wspaniałych typów ściegów, które nadają Twojemu haftowi inny wygląd. Podobnie jak pociągnięcia farby, odwzorowują one obraz z ruchem i różną grubością. Wybierając rodzaj ściegu, musisz pamiętać, że każdy z nich ma maksymalną długość ściegu, na którą będzie miało wpływ to "pchanie i ciągnięcie", o którym właśnie mówiliśmy. Chcesz wiedzieć, który wybrać? Oto trzy popularne ściegi:

    • Ścieg satynowy: Jest to najczęściej używane do tekstu, ponieważ ma dłuższą długość nici, która wygląda na błyszczącą i robi świetną robotę z drukowaniem tekstu. Jest idealny dla każdego tekstu i słów, granic i wszędzie tam, gdzie chcesz błyszczące wykończenie.

    • Ścieg prosty: Ten podstawowy budulec wykorzystuje linie proste, które są powtarzane wiele razy, aby stworzyć obraz. Dodając więcej prostych ściegów, można stworzyć grubszą linię. Można ich używać do budowania krzywych i innych nieprostych linii. Ściegów prostych będziesz używać do obrysowywania liter i obiektów, tworzenia cieniowania i wykańczania mniejszych szczegółów. Dają one dużą kontrolę nad kształtem obrazu.

    • Ścieg wypełnienia: Jak można sobie wyobrazić, ścieg wypełniający wypełnia obraz. Jest on również nazywany ściegiem cedującym lub ściegiem tatami i prowadzi naprzemienne linie, które wyglądają jak utkane. Zobaczysz go w przypadku haftu teksturowanego, dużych projektów, wypełniania tła i w przypadkach, które wymagają większej wytrzymałości, ponieważ wzmacnia projekt.

Nauka digitalizacji dla haftu jest ważna, zwłaszcza jeśli nigdy wcześniej tego nie robiłeś. Możemy pomóc. Ironmark współpracuje z profesjonalnymi digitizerami, którzy rozumieją, jak przekształcić zwykłe logo lub obraz w haftowany. Wiedzą, jakich ściegów użyć, w jakim kierunku je ustawić, jak będą współdziałać z tkaniną, jakie kolory dobrze się sprawdzają i jaki rozmiar jest wskazany. Wiedzą również jak radzić sobie z różnicami w kolorach i jak osiągnąć taki wygląd.

Powiązane: Zamawianie Markowych Produktów Promocyjnych: Wszystko, co musisz wiedzieć.

Porozmawiaj z nami już dziś, aby zmienić swoje logo w coś więcej. Istnieje tak wiele ciekawych produktów promocyjnych, że możliwości są naprawdę nieograniczone. Nasz zespół kreatywnych usług może pomóc Ci od początku do końca, pomagając w zaprojektowaniu dzieła sztuki i przygotowaniu go do produkcji, bez względu na to, na jakim nośniku zostanie zastosowane. Pozwól nam pomóc Ci to osiągnąć!