3 trendy, które stwarzają największe możliwości dla dostawców usług druku

Najlepsze możliwości biznesowe dla dostawców usług poligraficznych w 2021 roku wynikają z trzech zbieżnych sił:

  • Wysiłki marketerów zmierzające do rozszerzenia sposobów angażowania klientów i potencjalnych klientów
  • Nowe rynki zastosowań możliwe dzięki innowacyjnemu wykorzystaniu technologii druku, oraz
  • Nowa wydajność i możliwości rozwoju możliwe dzięki wzmocnieniu przepływu pracy, personelu i infrastruktury edukacyjnej drukarni.

Takie było przesłanie sesji otwierającej Xerox Business Development Webinar Series, "2021: New Opportunities for Innovation", prowadzonej przez Barb Pellow, Dyrektor Grupy Infotrends. Rozpoczęła ona od opisania cech liderów wzrostu w branży, które wyłoniły się z ostatniego badania InfoTrends1. Kluczowy wniosek: Północnoamerykańscy dostawcy usług druku, którzy zwiększyli roczne przychody o 10 procent lub więcej w latach 2012-2013, wygenerowali 26 procent swoich przychodów z usług niedrukarskich, usług o wartości dodanej. To o 10-14 proc. więcej przychodów z usług dodanych niż w przypadku firm, które odnotowały wzrost poniżej 10 proc. lub nie odnotowały go wcale. Inne cechy wyróżniające liderów wzrostu to fakt, że około jedna trzecia ich druku cyfrowego zawierała zmienne dane, że większość ich pracy była dostarczana za pośrednictwem portalu internetowego oraz że 25% pracowników koncentrowało się na sprzedaży i marketingu.

Możliwości usług marketingowych

Pellow podkreślił, że skupienie wysiłków na pozyskiwaniu biznesu od marketerów ma sens, ponieważ połowa organizacji marketingowych planuje w tym roku zwiększyć swoje budżety, średnio o 10,4%, zgodnie z badaniem Gartnera. Pellow wymieniła pięć kluczowych trendów marketingowych, które stwarzają nowe możliwości dla dostawców usług poligraficznych, głównie w zakresie wsparcia wielokanałowych kampanii marketingowych. Są to:

  • Zwiększone zapotrzebowanie na lepszą analitykę danych i mikrotargetowanie - szansą dla dostawców usług poligraficznych jest rozszerzenie umiejętności w zakresie danych i analityki poprzez zatrudnianie, partnerstwa i przejęcia, aby zapewnić większy wgląd w klientów z wielokanałowych kampanii marketingowych.
  • Dominacja technologii mobilnych - penetracja smartfonów w Stanach Zjednoczonych osiągnęła 75% w 2014 roku, a większość marketerów buduje swoją obecność mobilną. Wśród możliwości dla dostawców usług druku: wykorzystanie narzędzi takich jak Xerox FreeFlow Digital Publisher do automatycznego przekształcania plików PDF marketerów w wersje mobilne dla wielu formatów.
  • Pojawienie się urządzeń typu wearables - głośna premiera Apple Watch i pierwsze zastosowania Google Glass wskazują na dzień, w którym marketerzy uzyskają nowy, głębszy poziom danych na temat zachowań klientów. Świadomi dostawcy usług poligraficznych rozpoczną naukę technologii już teraz, aby wyprzedzić tę tendencję.
  • Dostarczanie interaktywnych doświadczeń klientów - dostawcy usług poligraficznych muszą bezpośrednio mówić o tym, jak druk i technologie takie jak rzeczywistość rozszerzona, tagi NFC, kody QR i wiadomości tekstowe mogą poprawić doświadczenia klientów, co według badania Gartnera jest najważniejszym projektem innowacyjnym marketingu na rok 2015.
  • Automatyzacja procesu marketingowego - według Focus Research automatyzacja marketingu jest najszybciej rozwijającym się segmentem zarządzania relacjami z klientem, a dostawcy usług poligraficznych mają ogromne możliwości, aby pomóc marketerom w zastosowaniu jej w kampaniach wielokanałowych.

Dzisiejsze możliwości oparte na technologii

Pellow twierdzi, że dostawcy usług poligraficznych mają do dyspozycji szereg nowych technologii druku, procesów przepływu pracy i inicjatyw rozwoju biznesu, które mogą pomóc im w wykorzystaniu tych możliwości. Do najbardziej obiecujących technologii druku należy rozszerzony wybór podłoży i farb do druku cyfrowego, takich jak nowe farby metaliczne, dalszy postęp w technologiach atramentowych, nowe możliwości druku 3-D oraz dalszy rozwój druku szerokoformatowego. Inne potencjalnie silne czynniki, które mogą przyczynić się do wzrostu to usprawniony przepływ pracy od momentu złożenia zamówienia do dostawy, ukierunkowane inicjatywy marketingowe i edukacyjne dla klientów, nowe umiejętności "technologa marketingu" w zakresie technologii ślubnych do wysokowydajnych strategii marketingowych oraz dobrze wyszkolone, strategicznie ukierunkowane zespoły sprzedaży. "Usługodawcy powinni zachować poczucie optymizmu, gdy poruszają się przez 2021 rok, podsumował Pellow. "Połączenie inwestycji marketingowych, solidnych technologii i stworzenie odpowiedniej infrastruktury ustawi dostawców usług poligraficznych na sukces w nadchodzącym roku".