Zarządzanie dostawcami usług druku: Najlepsze praktyki

W dobie wszechogarniającego cyfrowego szaleństwa, znaczenie materiałów drukowanych może być niedoceniane. Druk jest integralną częścią wielu kampanii marketingowych i działań biznesowych. Aby cieszyć się wysokiej jakości materiałami drukowanymi i bardziej bezstresową atmosferą w firmie, ważne jest, aby mieć dostawcę usług poligraficznych, który jest bardziej jak partner, i jeden, który jest tam dla Ciebie, aby pomóc Ci poradzić sobie z wszelkimi trudnościami, które mogą pojawić się na Twojej drodze.

Budowanie relacji z dostawcą nie musi być skomplikowane. Ale to musi być dobrze przemyślane. W tym artykule poznasz najlepsze praktyki zarządzania dostawcami druku, które zapewnią bezproblemową współpracę.

1. Częsta komunikacja

Zakładanie, że Twoje wymagania są równie jasne dla dostawcy, jak i dla Ciebie, to zła droga. To jest powód, dla którego wiele współpracy z dostawcami kończy się niepowodzeniem. Tak bardzo, jak naprawdę chcemy, dostawcy druku nie czytają w myślach. Więc abyśmy mogli zrobić wszystko dokładnie tak, jak należy, najlepiej jest być tak jasnym, jak to tylko możliwe, jeśli chodzi o Twoje oczekiwania.

Najlepiej jest również jak najbardziej sprecyzować szczegóły projektu, takie jak harmonogram, budżet, specyfikacje i zastosowanie. Jest to pomocne dla sprzedawców druku, aby zrozumieć cel kawałka, jak to będzie używane, a jeśli są komplementarne kawałki, które będą towarzyszyć tego kawałka. Jeśli chcesz konkretny kolor, materiał, lub atrament, upewnij się, aby wspomnieć o tym. Jeśli masz pilny termin lub napięty budżet, podziel się nim. Jeśli Twój partner drukarski zna wszystkie szczegóły, możemy podzielić się pomysłami i wskazówkami, które mogą zrobić ogromną różnicę.

Powiązane: Co Twoja drukarnia potrzebuje do wyceny

Jeśli chcesz mieć wiele kopii tego samego materiału, poproś najpierw o jedną jako dowód. Możesz uniknąć kosztownych poprawek, spartaczonych terminów i zrujnowanych relacji z dobrym dostawcą druku.

2. Bycie otwartym na rozwiązywanie problemów

Błędy się zdarzają. Wielki sprzedawca druku będzie miał mniej niż 1% wskaźnik błędów, ale błędy zdarzają się mimo wszystko. Jeśli możesz być otwarty na rozwiązywanie problemów, zwłaszcza jeśli jesteś zadowolony z przeszłej pracy sprzedawcy, to przechodzi długą drogę. Szanse są, jeśli twój partner druku jest winny, będą one naprawić. Przyjazne, profesjonalne nastawienie pomaga utrzymać płynność pracy.

Nie zrywajcie relacji zaraz po popełnieniu błędu. Podejmij wysiłek, aby wspólnie rozwiązać problem i iść dalej. Obie strony wyciągają wnioski z błędów, co może wzmocnić wartościowe partnerstwo.

Wspólne rozwiązywanie problemów i dzielenie się ryzykiem może przenieść relacje z dostawcą na nowy poziom.

3. Przegląd potrzeb obu stron

Silny związek wiąże się z silną inicjatywą obu stron. Skoro już bardzo jasno określiliśmy swoje potrzeby i oczekiwania, ważne jest, aby zrozumieć, czego potrzebuje również dostawca usług druku. Kiedy zrozumiesz, czego potrzebuje dostawca usług poligraficznych, aby zapewnić Ci usługi najwyższej klasy, jesteś w połowie drogi do osiągnięcia celu.

Zapytaj sprzedawcę druku bezpośrednio o to, czego potrzebuje, aby uzyskać terminową obsługę. Niezależnie od tego, czy chodzi o zasoby kreatywne, dokumentację, ramy czasowe zamówienia czy materiały, lepiej omówić je z wyprzedzeniem.

Zarządzanie dostawcami usług poligraficznych oznacza nie tylko dzielenie się swoimi oczekiwaniami, ale także bycie otwartym na zrozumienie ich potrzeb. W końcu to partnerstwo.

4. Pozostań zorganizowany

Twój sprzedawca druku jest prawdopodobnie obsługa wielu dużych projektów dla wielu klientów w danym czasie. Zawsze chcesz być na czele kolejki - i powinieneś być! Aby upewnić się, że otrzymujesz dostawy, których potrzebujesz, i uzyskać najlepsze wyniki od dostawcy druku, zachować zorganizowany zapis transakcji, oczekiwane terminy dostaw i inne szczegóły ważne dla obu stron.

Z tego zapisu, możesz wiedzieć, kiedy skontaktować się z dostawcą, aby śledzić na dowodach, kiedy zamówić konkretne materiały, a kiedy potwierdzić, że są one produkowane lub wysyłane zamówienie. Zapewni to, że otrzymasz materiały w wymaganym czasie i miejscu, i że twój sprzedawca druku jest świadomy niezbędnych oczekiwań w danym czasie. Im bardziej zorganizowany możesz być, tym bardziej prawdopodobne jest, że Twoje produkty drukowane zostaną dostarczone w najlepszej cenie i najwcześniejszej możliwej dacie wysyłki.

5. Poleć sprzedawcę

Twoi sprzedawcy druku zawsze starają się pomóc Ci rozwinąć swój biznes. Nie uwierzysz, jak bardzo będziesz zadowolony, jeśli pomożesz im zbudować ich. Jednym ze sposobów jest zapewnienie recenzji i skierowań.

Jeśli jesteś zadowolony z pracy sprzedawcy, nie wahaj się podzielić swoimi kontaktami z przyjaciółmi, partnerami i znajomymi. Możesz również wystawić im pozytywną recenzję w Google lub LinkedIn. To doskonały sposób na wzmocnienie relacji przy jednoczesnym otwarciu nowych możliwości współpracy.

Końcowe przemyślenia

Skutecznym sposobem na usprawnienie działań związanych z zarządzaniem dostawcami usług druku jest rozpoczęcie postrzegania dostawców usług druku jako partnerów, a nie stron trzecich. Idea jest prosta. Im lepiej oni się spisują, tym lepiej Ty się spisujesz i odwrotnie. Aby to osiągnąć, należy omówić swoje cele, poprawić komunikację, zadawać pytania i dzielić się ryzykiem. Jak tylko sprzedawca zrozumie wszystkie zalety takiego partnerstwa, oboje możecie skorzystać. Jeśli szukasz niezawodnego partnera z doświadczeniem w zakresie druku, skontaktuj się z ekspertami z firmy Ironmark. Zrobilibyśmy salto w tył za możliwość pracy z Tobą :-)