Wykorzystanie wykresów Zwiększone zrozumienie / zmniejszony koszt rachunku za media

Napisany przez: Natalie Serrato Marketing Techniczny/Design Oprogramowanie Lytrod Zakład wodociągów w północno-wschodnich Stanach Zjednoczonych wysyła comiesięczne zestawienia rozliczeniowe informujące klientów o zużyciu wody, korektach płatności, saldach kont itp. Rachunki te, podobnie jak wiele innych, zawierają wartości liczbowe, które są definiowane przez różne kategorie. Rachunki są często jedynym łącznikiem komunikacyjnym pomiędzy firmą użyteczności publicznej a jej klientami. Wprowadzenie drobnych zmian na rachunku, takich jak dodanie informacji porównawczej o zużyciu wody w formie wykresu, może pomóc zarówno klientowi, jak i firmie, dostarczając informacji, których klient chce i potrzebuje. Drobne zmiany mogą również poprawić wygląd dokumentu, czyniąc go odpowiednim dla niemal każdego klienta, niezależnie od jego zaawansowania technicznego, poprzez zwiększenie czytelności dokumentu. W obliczu zwiększonej liczby telefonów do centrum obsługi telefonicznej od klientów proszących o jaśniejsze wyjaśnienie ich billingów, to duże, wielkomiejskie miasto zdało sobie sprawę, że musi przedstawić informacje zawarte w billingach w bardziej atrakcyjny wizualnie i zrozumiały sposób. Ponadto wielu klientów wolało otrzymywać wyciągi pocztą elektroniczną zamiast wyciągów papierowych. Zestawienia e-mailowe stworzyły potrzebę, aby call center miało możliwość wyświetlenia na ekranie dokładnego rachunku otrzymanego przez klienta. Dzięki zastosowaniu oprogramowania Lytrod i pakietu Xerox FreeFlow VI Suite, wszystkie te wyzwania zostały spełnione bez zmiany istniejących strumieni danych.

Powyższy obraz przedstawia oryginalny rachunek po lewej stronie i poprawiony rachunek po prawej. Zastosowanie kolorów na wykresie wyraźnie wskazuje różnice w bieżącym zużyciu wody w porównaniu z przeszłym zużyciem, przy czym jasne kolory wskazują na nadmierne zużycie, co pozwala konsumentom łatwo zrozumieć ich miesięczne zużycie i rozważyć zmiany w celu jego zmniejszenia.

Po wysłaniu do klientów nowych zestawień rozliczeniowych, miejski Departament Wodny odnotował gwałtowny spadek liczby połączeń z obsługą klienta, co przyniosło oszczędności dla centrum telefonicznego. Dzięki możliwości zmniejszenia zużycia wody i obniżenia kosztów ponoszonych przez zakład, modernizacja billingów okazała się sukcesem.