Wybór słów kluczowych dla treści przyjaznych dla SEO
Tworząc treści na swoją stronę internetową, niezależnie od tego, czy jest to blog, artykuł, czy tylko kopia strony, należy pamiętać o strategii SEO. SEO jest jednym z najważniejszych aspektów treści online, umożliwiającym ludziom znalezienie Twoich treści podczas wyszukiwania w wyszukiwarce, takiej jak Google. Tworzenie treści pod kątem SEO pomaga uczynić każdy fragment użytecznym i przyczynić się do ogólnego celu, jakim jest zwiększenie ruchu na stronie, jej pozycji w rankingach i zaangażowania.
Jak działa SEO
Podczas wyszukiwania tematu, użytkownik wpisuje słowo lub frazę do paska wyszukiwania (słowa kluczowe), a wyniki pojawiają się w określonej kolejności (lub rankingu). Generowane wyniki są tym, co Google zindeksowało i określiło jako najwyżej pozycjonowane autorytety w danym temacie na podstawie słów kluczowych, linków i użytecznej zawartości strony. Marketerzy, podobnie jak Ty, opracowują pomysły na treść strony internetowej lub bloga na podstawie tego, czego według ich przewidywań będą szukać w Google lub innej wyszukiwarce ich docelowi odbiorcy. Im pełniejsza i bardziej kompletna jest treść strony, tym większe prawdopodobieństwo, że znajdzie się ona w rankingu dla tych tematów lub słów kluczowych, których szukają ich potencjalni klienci. Istnieją również inne czynniki, które decydują o tym, jak wysoko na stronie wyników wyszukiwania znajdzie się treść witryny. Te atrybuty SEO obejmują:
- Konkurencyjność danego słowa kluczowego w porównaniu z innymi treściami na stronie
- Linki przychodzące do strony
- Odpowiedni opis meta, tytuł SEO, tekst alt i nagłówki
- Struktura adresu URL
- Rozmiar obrazów i szybkość ładowania
- Bezpieczeństwo witryny
- I wiele innych czynników
Wybór słów kluczowych SEO
Google zmieniło swoje algorytmy, aby lepiej określić, które treści są tylko "SEO fluff", a które są rzeczywiście pomocne. Twoje treści powinny brzmieć naturalnie i zawierać informacje, które nie są łatwo dostępne na innych konkurencyjnych stronach. Treści SEO powinny być napisane przez człowieka, a nie przez robota lub w celu oszukania algorytmu Google. Ważne jest, aby wybierać synonimy i terminy pokrewne do słów kluczowych w treści i organizować witrynę, pamiętając o SEO. W tym celu można wykorzystać klastry tematyczne i strony filarowe. Nie chcesz, aby strony o podobnej treści konkurowały ze sobą. Zamiast tego, każda strona powinna pomagać i pogłębiać wiedzę na dany temat.
Wskazówka: Krótsze słowa kluczowe często mają znacznie wyższy wolumen wyszukiwania, ponieważ ludzie w naturalny sposób je wyszukują. Kiedy Google indeksuje stronę, pomija słowa "stop" lub wypełniacze, które nie mają związku z wyszukiwanym hasłem (takie jak "an", "the", "or" i "of"). Unikaj używania słów poklatkowych w ważnych dla SEO miejscach, takich jak tytuł bloga, adres URL i główne słowo kluczowe. Jednakże krótsze słowa kluczowe mają również znacznie większą konkurencję, więc ważne jest, aby pamiętać o tym, jak realistyczne jest zajęcie wysokiej pozycji w rankingu krajowym dla krótkiego słowa kluczowego o wysokim wolumenie wyszukiwania.
Pomiar SEO
Google Analytics pomoże Ci dowiedzieć się, co przyciąga ludzi do Twojej witryny, a co nie, aby pomóc w opracowaniu strategii treści. Chociaż Google zablokowało wiele informacji związanych z dokładnymi słowami kluczowymi, na które jesteś w rankingu, możesz sprawdzić swój ranking dla różnych słów kluczowych i zobaczyć, skąd pochodzi Twój obecny ruch w sieci. Istnieją również inne narzędzia, takie jak Moz i SEMrush, które pozwalają zorientować się, jak kształtuje się Twoja pozycja w rankingu dla określonych słów kluczowych. Narzędzia te mogą również pomóc w zrozumieniu, jak zdrowa jest witryna z punktu widzenia SEO.
Pewne wzmocnienie SEO
Nie jest zaskoczeniem, że blogowanie jest niezwykle korzystne dla celów SEO. Blogowanie konsekwentnie i regularnie tworzy nowe i odświeżone treści w witrynie. Marketerzy, którzy po raz pierwszy zaczęli konsekwentnie blogować, widzą niesamowite rezultaty po trzech, sześciu i dziewięciu miesiącach. Gdy treści na blogu zaczną pojawiać się w Google, można zmierzyć, jakie słowa kluczowe były najskuteczniejsze w przyciąganiu ruchu, a także zacząć dostrzegać trendy i wykorzystywać te dane do optymalizacji!
Pro Tip: Załóż bloga dla swojej marki, a następnie regularnie dodawaj przydatne treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, a staniesz się autorytetem w tematach istotnych dla Twoich potencjalnych klientów i osiągniesz swoje cele SEO.
Kuratorstwo z perspektywy SEO pomaga każdej treści zwiększyć ruch organiczny i zaangażowanie. Algorytmy Google indeksują treści, niezależnie od tego, czy jest to wpis na blogu, czy strona, skanując je i pozycjonując na podstawie słów kluczowych. Te słowa kluczowe pomagają określić, na którym miejscu w wynikach wyszukiwania pojawi się dana strona. Treść powinna być zawsze użyteczna lub zabawna, a nie służyć do oszukiwania algorytmu i zwiększania SEO. Najwyżej pozycjonowane teksty będą zawierały odpowiednie słowa kluczowe, unikalne informacje, odpowiednie linki i będą zorganizowane w sposób łatwy do zrozumienia zarówno dla czytelników, jak i dla Google. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych jest ważnym narzędziem, dzięki któremu można pozyskać niepłatny ruch w witrynie i stać się autorytetem w różnych dziedzinach.
Chcesz zwiększyć swój ruch organiczny dzięki SEO? Zapisz się na 30-minutową konsultację z jednym z naszych ekspertów SEO, aby zacząć!