Trzy technologie trwale zmieniające naszą branżę
Napisany przez Howard Fenton Starszy konsultant ds. technologii, NAPL Podczas niedawnej prezentacji padło ciekawe pytanie - "Jakie są najważniejsze technologie zmieniające naszą branżę?". Jest ono interesujące, ponieważ wykracza poza nowe technologie, które mają wpływ tylko na branżę poligraficzną i obejmuje wszystkie technologie, które zmieniają sposób, w jaki konsumenci korzystają z druku i usług związanych z drukiem. Według badań rynkowych, większość wydruków służy sprzedaży produktu lub przekazywaniu informacji. W tym kontekście istnieją trzy czynniki, które wpływają i zmieniają sposób, w jaki klienci drukarni, a w konsekwencji ich klienci, korzystają z druku i usług związanych z drukiem. Są to technologie oparte na Internecie, przenośne gadżety oraz druk atramentowy. 1. Narzędzia internetowe zmieniające naszą branżę to poczta elektroniczna, strony internetowe, SEO (search engine optimization), e-commerce oraz media społecznościowe. Jeśli jesteś dostawcą usług druku, mogą to być zarówno zagrożenia, jak i szanse. Dla firm, które nie oferują e-mail marketingu, kodów QR, SMS-ów, projektowania stron internetowych, funkcjonalności web to print oraz marketingu w mediach społecznościowych, może to być postrzegane jako zagrożenie. Dla firm oferujących strategie marketingowe cross media, są one szansą. 2. Termin "przenośny gadżet" często kojarzy się z e-czytnikami, takimi jak Kindle i tabletami, takimi jak iPad. Podczas gdy czytniki i tablety mają wpływ, to smartfony, które większość ekspertów zgadza się, że będą miały największy wpływ na naszą branżę. Jeśli posłuchacie Johna Foley'a i Barbary Pellow, usłyszycie, że następną wielką rzeczą jest marketing mobilny. Wpływ smartfonów na druk i usługi związane z drukiem to tylko zarysowanie powierzchni. 3. Postępy i zalety druku produkcyjnego z wykorzystaniem technologii atramentowej są trudne do zignorowania. W zależności od długości nakładu i konkurencyjnej technologii (offset, elektrofotografia) druk atramentowy może, w niektórych przypadkach, kosztować ułamek ceny alternatywnych technologii. Obecnie wyzwaniem jest koszt wdrożenia. Ze względu na wysoki koszt inwestycji, trzy rynki, na które ma to bezpośredni wpływ, to rynek książek, rynek druku transakcyjnego i rynek druku korespondencji bezpośredniej. Jednak nieuchronnie koszt tych urządzeń albo spadnie, albo zyskowne możliwości biznesowe staną się tak niezaprzeczalne, że technologia ta stanie się bardziej dostępna dla drukarni komercyjnych. W tym momencie zaczniemy obserwować masową migrację na rynek. Oczywiście, znalezienie odpowiedniego dostawcy, z którym można współpracować, może pomóc przyspieszyć to przejście - najlepiej takiego, który może zapewnić doświadczenie w zakresie technologii, przepływu pracy i pomóc w płynnej transformacji biznesowej. Jeśli się nad tym zastanowić, wyzwania w naszej branży są ogromne. Wpływ Internetu i gadżetów będzie nadal powodował zmniejszenie ilości druku. Firmy, które wykorzystają możliwości stworzone przez te technologie, odniosą sukces, podczas gdy firmy, które tego nie zrobią, będą zmagać się z problemami. Nie jest ani za wcześnie, ani za późno, aby zacząć korzystać z tych technologii. Podczas gdy druk atramentowy wciąż zyskuje na popularności, istnieje wiele firm oferujących e-mail marketing, kody QR, wysyłanie SMS-ów, projektowanie stron internetowych, składanie zamówień przez Internet oraz marketing w mediach społecznościowych. Na koniec dnia, prawdziwe pytanie brzmi: czy zamierzasz przyjąć czy odrzucić technologie, które zmieniają naszą branżę? Jeśli podobał Ci się ten post, możesz również chcieć spojrzeć na:
- CiPress™ 325 / CiPress™ 500
Czy współpracujesz z innymi dostawcami usług druku online? Oto 6 powodów, dla których powinieneś
Wiedza branżowa, networking i współpraca - trzy składniki niezbędne do rozwoju.
Promowanie wartości druku: Komunikacja, która jest odpowiedzialna ekologicznie i społecznie
Jaka jest przyszłość druku i projektowania? Panel ekspertów się wypowiada.
_____ Howie Fenton jest konsultantem i doradcą biznesowym w NAPL, a także płatnym współpracownikiem tego bloga. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności oraz dodawania usług cyfrowych i wartościowych poprzez badania klientów. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.