Outsourcing i wąskie gardła w wykańczaniu

Czy słyszałeś żart, że dział prepress jest czarną dziurą w Twojej firmie, ponieważ praca wchodzi do niego i nigdy nie wychodzi? Insynuuje to, że dział prepress jest największym wąskim gardłem. Choć często jest to prawda, ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że to, co wydaje się być wąskim gardłem, może nie być główną przyczyną problemu. Innymi słowy, to, że praca utknęła w dziale prepress, nie oznacza, że jest to ich wina. Pierwotną przyczyną są często nieprawidłowe lub niedokładne informacje od pracowników działu sprzedaży lub obsługi klienta. Oczywiście, wąskie gardła mogą znajdować się w dowolnym miejscu przepływu pracy. Częściej jednak to właśnie wąskie gardła w przedniej części procesu okazują się najważniejszymi wąskimi gardłami. W rezultacie często słyszymy o "wąskich gardłach" w dziale kosztorysowania, obsługi klienta i przygotowania do druku, a rzadko słyszymy o "wąskich gardłach" w prasowni czy obszarze wykańczania. W raporcie InfoTrends z 2014 roku "Production Print Services in North America: Understanding Industry Transformation", kiedy zapytano firmy o ich wąskie gardła związane z wykańczaniem off-line, wśród pierwszej czwórki wymieniono oprawę doskonałą (24,6%), tworzenie broszur (22,8%), oprawę mechaniczną (17,0%) i oprawę w pudełka (16,6%). Jeszcze bardziej interesujące były odpowiedzi na pytanie "które procesy wykończeniowe są zlecane na zewnątrz?". Na pierwszy rzut oka łatwo pomylić tę liczbę z tą samą, co powyżej. Pierwszy rysunek odpowiada na pytanie "gdzie są największe wąskie gardła w wykańczaniu?", a drugi odpowiada na pytanie "jakie prace wykończeniowe najczęściej zlecasz na zewnątrz?". Najbardziej oczywistym wyjaśnieniem jest to, że wąskie gardła w wykańczaniu są tak znaczące, że często motywuje to firmy do outsourcingu. Ale oczywistym minusem outsourcingu prac wykończeniowych jest wydłużony czas cyklu płukania i wpływ na ogólną rentowność. Dlatego też inne pytania w tym samym badaniu wykazały, że 25-40% firm planuje zakup nowych urządzeń do wykańczania. Interesujące pytanie do przemyślenia brzmi: "Jakie są Twoje priorytety inwestycyjne i czy pomogą one w przezwyciężeniu wąskich gardeł, pomogą Ci sprzedawać więcej i zwiększyć rentowność?".