Nasze 7 ulubionych narzędzi SEO do zwiększania ruchu w sieci

Jeśli chcesz wygrać w organicznej grze wyszukiwania, twoja strona nie pójdzie nigdzie bez najwyższej klasy planu SEO w miejscu. Google wykonuje ponad 200 miliardów wyszukiwań dziennie, a 67% wszystkich ich kliknięć przypada na pierwsze pięć wyników organicznych na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Więc jeśli możesz uplasować się w pierwszej piątce wyników dla swojej pożądanej niszy, możesz łatwo oczekiwać ogromnego napływu ruchu na stronie. Wszystko dobrze, ale jak sprawić, by Twoja strona znalazła się wyżej w rankingu?

Poznaj SEO

Prosta odpowiedź to Search Engine Optimization (SEO).

Istnieje wiele czynników, które przyczyniają się do ogólnej wydajności SEO, a każdy z nich musi być zbadany i zoptymalizowany, aby zwiększyć wydajność witryny. Czynniki te obejmują:

  • Właściwe badanie słów kluczowych
  • Ilość i jakość linków zwrotnych
  • Trafność treści
  • Ogólna jakość strony internetowej
  • Wydajność witryny
  • Zgodność strony z algorytmami Google
Powiązane: Jak zmierzyć ROI z Twojego SEO

To może wydawać się dużo, ale nie obawiaj się! Nie musisz sam zajmować się pracami SEO. Z właściwymi narzędziami i odpowiednią wiedzą, możesz naprawić swoją stronę i zobaczyć ulepszenia w krótkim czasie.

Używanie najlepszych narzędzi SEO do poprawy SEO twojej strony internetowej

Rozpoczęcie pracy nad poprawą SEO zaczyna się od odpowiednich narzędzi. Oto niektóre z najlepszych narzędzi SEO, które poleca Ironmark.

1. SEMrush

SEMrush to popularna aplikacja i narzędzie do badania słów kluczowych, która zawiera jedną z największych baz danych słów kluczowych w Internecie. SEMrush dostarcza Ci listę słów kluczowych wraz z informacjami o każdym z nich, takimi jak wynik KD (keyword difficulty). Ten wynik wskazuje, jak trudno będzie Ci uplasować się w rankingu dla danego słowa kluczowego. Oprócz wykorzystania do badania słów kluczowych, SEMrush może być używany do audytu witryny w celu zlokalizowania wszelkich problemów technicznych, które mogą spowalniać witrynę. Zdecydowanie powinieneś rozważyć SEMrush jako część swojej strategii SEO.

2. Google Suite / Keyword Planner

Dla tych, którzy nie chcą płacić za SEMrush, Google Suite jest świetną alternatywą. Nic nie kosztując, zawiera wiele narzędzi SEO, które są zaprojektowane tak, aby pomóc Ci w prowadzeniu badań nad słowami kluczowymi i poprawić jakość Twojej strony, w szczególności Google Keyword Planner (GKP).

GKP jest doskonałym narzędziem do badania słów kluczowych i chociaż został zaprojektowany dla marketingu pay-per-click, słowa kluczowe mogą być łatwo wykorzystane w organicznych strategiach SEO, jak również. Wystarczy wpisać słowa kluczowe, których szukasz, a otrzymasz wszystkie statystyki dotyczące średniego miesięcznego wolumenu wyszukiwania, poziomu konkurencji i listy zalecanych podobnych pomysłów na słowa kluczowe.

Do pozostałych funkcji SEO w Google Suite należą:

  • Google Analytics, Google Data Studio i Search Console do śledzenia i analizowania trendów danych
  • Google My Business zapewniające widoczność w lokalnych wyszukiwaniach mapowych

Gdy chcesz zoptymalizować wyszukiwanie organiczne i podnieść pozycję swojej witryny w rankingu, zwróć się o pomoc do Google. Dzięki pakietowi Google i dostępnym w nim narzędziom możesz łatwo odkryć sposoby na podniesienie jakości i rangi swojej witryny.

3. BuzzSumo

SEMrush i Google Suite są zarówno świetne, aby pomóc Ci prowadzić analityczne badania słów kluczowych i optymalizacji błędów poza swoją witryną, ale BuzzSumo jest najlepszym miejscem, aby przejść, jeśli chcesz dostać się do umysłu swoich potencjalnych klientów. BuzzSumo pozwala na wyszukiwanie trendowych treści dla wybranej niszy. Możesz zbadać tematy, które są trendy, znaleźć odpowiednie treści z całej sieci i uzyskać krytyczne spostrzeżenia na temat treści w całym Internecie, które mogą pomóc w optymalizacji własnych.

Related: Drive Traffic With Blog Posts That Answer Questions

4. Moz

Moz jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi oprogramowania SEO na rynku. Oferuje wiele funkcji, w tym:

  • Moz Pro do zwiększania widoczności w sieci
  • Moz Local do poprawy widoczności w lokalnych wyszukiwaniach
  • Moz Content do poprawy strategii treści

Za pośrednictwem Moz można przeprowadzać audyty stron internetowych, śledzić rankingi, analizować backlinki i prowadzić badania słów kluczowych. Możesz również określić domain authority i page authority dowolnej strony w SERP poprzez wtyczkę Moz.

5. Screaming Frog

Jeśli chcesz zobaczyć swoją stronę tak, jak widzi ją Google, Screaming Frog jest narzędziem SEO dla Ciebie. To narzędzie indeksuje stronę internetową w taki sam sposób, jak robi to Google i znajduje błędy, dzięki czemu można zoptymalizować strony, które potrzebują tego najbardziej. Istnieje wersja darmowa, z podstawowymi funkcjami indeksowania, które pomogą Ci w zadaniach takich jak identyfikacja błędów, przekierowań i niedziałających linków, oraz wersja płatna, która zapewnia bardziej rozbudowane funkcje i sprawdza pisownię i gramatykę. Zalecamy wypróbowanie darmowej wersji tego narzędzia przed zapłaceniem za pełną wersję.

6. Ahrefs

Ahrefs pomaga we wszystkim, od śledzenia słów kluczowych po audyty SEO. Jednak jego najlepszą funkcją jest część dotycząca backlinków. Narzędzie to umożliwia audyt rezerwuaru backlinków i znalezienie wszelkich zepsutych linków, które wymagają naprawy, jak również odkrycie wszelkich wzmianek, które nie zdołały umieścić linku z powrotem do użytkownika. Backlinki mogą zwiększyć lub poważnie utrudnić wydajność SEO, ponieważ dobre backlinki mogą pomóc w wykazaniu wartości i autorytetu stron, podczas gdy toksyczne backlinki są ostatecznie szkodliwe dla autorytetu i rankingu.

7. MarketMuse

Jeśli używasz SpyFu (narzędzia, które pozwala zobaczyć, na jakie słowa kluczowe reklamuje się konkurencja i dla jakich słów kluczowych tworzy ranking), to wiesz, że monitorowanie ruchów w słowach kluczowych i optymalizacja własnych treści w celu konkurowania o daną frazę może być nieco czasochłonna. Tu właśnie pojawia się MarketMuse. To narzędzie SEO analizuje dla Ciebie potencjalne słowa kluczowe i daje Ci sugestie dotyczące tworzenia popularnych treści. Narzędzie posuwa się nawet do tworzenia konspektów treści, więc Twoja praca staje się o wiele łatwiejsza.

Wszystko zaczyna się od odpowiednich usług SEO

Samodzielne rozwijanie SEO może być czasochłonne i nieefektywne. Korzystanie z tych narzędzi SEO może pomóc Ci zlokalizować właściwe słowa kluczowe i usunąć błędy z Twojej strony bardziej efektywnie, dzięki czemu będziesz cieszyć się zwiększonym ruchem i przyciągniesz więcej klientów. Jeśli potrzebujesz pomocy w zwiększeniu ruchu w witrynie i jakości SEO, skontaktuj się z zespołem marketingu cyfrowego Ironmark. Możemy pomóc Ci wprowadzić ulepszenia, których potrzebujesz, aby zobaczyć prawdziwy wzrost ruchu.