Logo Redesign Versus Evolution: Co jest właściwe dla Twojej firmy?

Logo to wizualna reprezentacja Twojej marki. To super skoncentrowany, błyskawiczny symbol wszystkich myśli i emocji, które ludzie wyczarowują myśląc o Twojej firmie. Są skrótem dla tak wielu rzeczy. Pomyśl o złotych łukach. Jako dziecko, oznaczały one Happy Meals i wyjątkowe chwile. Sam ich widok może sprawić, że ślinka nam cieknie. Logo to potężna rzecz. Ale nie zawsze mogą pozostać takie same na zawsze. Ponieważ czasy się zmieniają, branże się zmieniają, gusta projektantów się zmieniają, a firmy zmieniają się wraz z nimi, marki, które chcą pozostać aktualne, muszą się również zmieniać.

Kiedy Twoja marka przechodzi małą lub dużą transformację, ważne jest, aby zrobić krok do tyłu i ponownie przyjrzeć się swojemu logo. Czy nadal odzwierciedla ono Twoją firmę najlepiej jak potrafi?

Ewolucje logo: Podejście małych kroków

Jeśli Twoja marka potrzebuje niewielkiej zmiany, ewolucja logo może pomóc w osiągnięciu tego celu. Ewolucja logo to dokładnie to - transformacja krok po kroku z niewielkimi zmianami w czasie. Może obejmować nowszą czcionkę, aby uaktualnić wygląd, zmianę układu znaku słownego, projektu i czcionki, lekko zaktualizowaną paletę kolorów, zmianę w celu modernizacji projektu lub kombinację tych zmian.

Istnieje wiele powodów, dla których możesz chcieć rozwijać swoje logo, a nie przeprojektowywać je. Ogólnie rzecz biorąc, logo, które ma ogromny kapitał i uznanie jest kandydatem do ewolucji, a nie rewolucji. Może po prostu potrzebować odświeżenia, aby zachować aktualność, zachowując jednocześnie całą moc istniejącej marki. Oto kilka najważniejszych powodów, dla których warto rozważyć ewolucję logo:

  1. Twoje logo jest takie samo od lat...i lat: Podobnie jak w przypadku strzyżenia włosów, czasami potrzebujesz małej aktualizacji. Nie ma nic złego w Twoim logo, per se. Po prostu jest takie samo od tak dawna, że staje się trochę jak tapeta dla Twoich klientów i Twojego zespołu. Projekt może być przestarzały, czcionka trochę nieświeża. W miarę jak inne, nowsze marki i loga zdobywają scenę, Twoje wydaje się coraz bardziej niknąć w tle. Ewolucja może tchnąć w niego nowe życie. A jako dodatkowy bonus - kiedy Twój zespół przyjmie tę modernizację, kultura zespołu nauczy się nagradzać ciągłe doskonalenie.
  2. Zbyt mocno ją kochasz, aby ją porzucić: Gdy Twój zespół wewnętrzny jest przywiązany do obecnego logo, ale czuje się przestarzały, ewolucja może zaktualizować je bez wywoływania zdenerwowania. Ludzie ze zrozumiałych względów przywiązują się do logo, ponieważ reprezentuje ono markę tak zwięźle. Jeśli zespół wewnętrzny nie ma apetytu na duży remont, można wprowadzić małe zmiany, aby osiągnąć nowszy wygląd, ale pozostawić istotę marki nienaruszoną.
  3. Branża się zmienia: Jeśli Twoja branża staje się coraz bardziej zatłoczona i musisz odzyskać kapitał marki, aby się wyróżnić, zmiana na pełną skalę nie ma sensu. Raczej można wykorzystać siłę swojej marki. Zamiast próbować wymyślić siebie na nowo i jeszcze bardziej zagubić się w tłumie, można nadal zrobić rozprysk z nowszym projektem, który pozostaje wierny ustalonej marce.
  4. Publiczność (i jej gust projektowy) się zmienia: W miarę jak przechodzimy przez różne pokolenia, zmieniają się estetyki projektowe. Jeśli masz nadzieję na zdobycie nowej grupy demograficznej, kilka zmian w logo może pomóc w osiągnięciu tego celu i utrzymaniu zaangażowania.
  5. Twój biznes potrzebuje trochę restartu: Sprzedaż spada, udział w rynku spada - ale Twoja podstawowa baza klientów jest silna. Zamiast porzucać tego, który poprowadził Cię do tańca, kup mu nowy garnitur. Dokonaj kilku poprawek w logo i wprowadź kampanię, która przywróci mu wigor. To idealny czas na ewolucję logo.

Powiązane: Kiedy jesteś gotowy na odświeżenie marki.

Przykłady ewolucji logo

Istnieje wiele przykładów udanych ewolucji logo. Volvo niedawno zmieniło swoje logo po serii zmian na przestrzeni lat. Najnowsza aktualizacja przywraca długoletni wygląd marki z kołem i strzałką, ale ewoluuje dalej w kierunku czystego, bardziej uproszczonego wyglądu w czerni i bieli, z powietrzem wokół strzałki, aby podkreślić ruch i bardziej zwartym krojem pisma dla bardziej spójnego odczucia.

Źródło: 1000logos.net

Coca-Cola to kolejny świetny przykład ewolucji. Choć od 1891 roku firma pozostaje wierna swojemu zapętlonemu skryptowi, ostatnio powróciła do swoich korzeni, preferując cieńszy skrypt, który został przyjęty w 1941 roku. Ewolucja właściwie odzyskała to logo. Nawet ta niewielka zmiana została starannie obliczona, być może po to, by wykorzystać nostalgię, a na pewno po to, by zachować historyczną wartość marki, którą zbudowała przez lata. Możesz zobaczyć inne ewolucje na przestrzeni lat, w których kolor i czcionka były zmieniane aż do osiągnięcia ikonicznego czerwonego podpisu, który wszyscy znamy i kochamy.

Źródło: 1000logos.net

Logo Redesigns: Nie ma się co powstrzymywać

Czasami podczas rebrandingu, aktualizacja wymaga bardziej dramatycznej zmiany - całkowitego przeprojektowania. Ten proces jest podobny do ewolucji, ale zmiany są znacznie bardziej znaczące. Na przykład, redesign może całkowicie zmienić kolory, projekt, i wordmark. Może nawet nie być śladu poprzedniego logo w nowym, ponieważ możesz zmienić znak słowny, aby był nierozpoznawalny. Możesz dodać nowy projekt lub całkowicie zmienić układ. Możesz nawet mieć nową nazwę.

Nawet jeśli Twoja marka zachowuje equity w oryginalnym logo, to może być bardziej sensowne, aby zrobić redesign, aby uchwycić nowy impet i komunikować zmiany marki. Jest wiele sytuacji, w których chciałbyś przeprojektować logo, a nie tylko je ewoluować. Oto kilka najważniejszych:

  1. Zmieniłeś nazwę firmy: Kiedy wprowadzasz nową nazwę, zasadniczo wprowadzasz nową osobowość marki. To idealny moment na przeprojektowanie logo. Comcast® na Xfinity, Facebook na Meta. To dwa doskonałe przykłady zmian hurtowych. Jeśli idziesz naprzód z nową nazwą, to mylące jest zachowanie tego samego wyglądu i stylu poprzedniej. Dokonałeś zmiany nie bez powodu. Najlepiej więc skorzystać z tego przejścia i stworzyć kompletny redesign.
  2. Twoja firma miesza się z inną: Scenariusz fuzji i przejęcia jest podobny do zmiany nazwy, ponieważ firmy są prawdopodobnie rebrandingiem razem i nowy projekt jest w porządku. Weźmy na przykład fuzję Sprint-Nextel. Poszli z nazwą Sprint, ale nie zachować logo Spring. Zmienili czcionkę, a projekt był zupełnie nowy. Jest to świetny przykład tego, jak przeprojektować logo:
  1. Robisz kompletny rebranding: Niezależnie od tego, czy zmieniło się twoje przywództwo, zmienił się krajobraz konkurencyjny, czy zmieniły się twoje usługi i produkty, będziesz chciał wykorzystać transformacyjną moc przeprojektowania w porównaniu z przyrostowymi zmianami implikowanymi przez ewolucję logo. Chcesz krzyczeć: "Spójrz na nas. Jesteśmy nowi i ulepszeni", a redesign może to zrobić.
  2. Nie jesteś w zgodzie z branżą: Rzeczy zmieniają się nieustannie, a jeśli nie poruszasz się, możesz nie nadążać. Jeśli Twoje logo nie reprezentuje już istoty Twojej marki i chcesz pozostać konkurencyjny, warto przeprowadzić ankietę wśród klientów wewnętrznych i zewnętrznych, aby sprawdzić, jak czują się z marką. Przeprojektowanie może być właśnie tym, co nakazuje spin doctor.

Przykłady przeprojektowania logo

Na przestrzeni lat, wiele firm z powodzeniem przeprojektowało swoje logo. Facebook jest godnym uwagi przykładem. Odkąd firma zmieniła nazwę, znak słowny jest teraz "Meta" zamiast "f". Niebieski pasek möbiusa przywołuje błękit Facebooka, ale bardzo daleko. Wszystko inne jest inne, od porzuconej obudowy koła po nową, czarną, chudą czcionkę. To logo trafniej odzwierciedla Facebooka i szereg firm, które teraz do niego należą.

Źródło: 1000logos.net

Comcast również przeszedł duży redesign logo, gdy w 2010 roku zmienił nazwę na Xfinity. Zmienił się wordmark, stał się czerwony, a projekt w kształcie księżyca został całkowicie porzucony. Od tego czasu firma ewoluowała logo, zmieniając kolor na nieco ciemniejszy czerwony z cieńszą czcionką, a następnie na bardziej "przyjazny technologicznie" kolor fioletowy.

Źródło: 1000logos.net

Czy powinieneś ewoluować czy przeprojektować?

Istnieje milion sposobów, aby zmienić swoje logo. Jeśli chodzi o Twoją tożsamość wizualną, nie ma tutaj dobrej lub złej odpowiedzi. Wszystko zależy od stanu Twojej konkretnej branży, konkurencji i oczywiście samej firmy. Możesz polegać na starym powiedzeniu "jeśli nic nie jest zepsute, nie naprawiaj tego". Jeśli Twoje logo działa dobrze i jest dobrze odbierane przez konsumentów i Twój wewnętrzny personel, to ewolucja jest najprawdopodobniej drogą do zrobienia. Jeśli natomiast doświadczasz dużej zmiany i logo nie wydaje się już być adekwatne do wizji Twojej marki, nadszedł czas na przeprojektowanie.

Logo jest potężne i może budować Twoją firmę lub ją zniszczyć. To, czy ewoluujesz, czy przeprojektujesz, zależy od Ciebie. Gdy wykorzystasz szansę, oba będą właściwym ruchem dla Twojego biznesu.

Nadal nie jesteś pewien, w jakim kierunku powinieneś się poruszać? Pozwól ekspertom od strategii i projektowania marki udzielić konsultacji! Potrzebujesz ewolucji lub przeprojektowania? Porozmawiaj z nami już dziś!