Jak uniknąć opłat przy zamawianiu wydruku
Nikt nie lubi dodatkowych opłat!
A po całym wysiłku, jaki włożyłeś w marketing swojej firmy, ostatnią rzeczą, jakiej pragniesz, jest konieczność uiszczenia opłaty za zmianę, gdy jesteś na końcowym etapie realizacji projektu drukarskiego. Zaufaj nam, widzieliśmy już to wszystko.
Niezależnie od tego, czy znasz już ten proces, czy też nigdy wcześniej nie zamawiałeś materiałów marketingowych do druku, istnieje kilka pewnych rzeczy, które możesz zrobić, aby uniknąć dodatkowych opłat w rachunku końcowym. Wiesz co jeszcze? Dzięki tym wskazówkom Twoje zamówienie zostanie zrealizowane szybciej.
Oto, co należy wiedzieć przy składaniu zapytania o wycenę druku, aby uniknąć niepożądanych opłat i kosztów. Nawet znajomość kilku z poniższych kluczowych szczegółów znacznie zwiększy Twoje szanse na zminimalizowanie opłat.
Wiedz, jakiego produktu poligraficznego oczekujesz
Wiele firm zgłasza się do nas ze świadomością, że potrzebuje materiałów marketingowych do druku, ale nie ma pojęcia, od czego zacząć. Nie są pewni, czy potrzebują broszur, ulotek, banerów wielkoformatowych czy czegoś zupełnie innego. Najlepszą rzeczą, jaką można zrobić, aby uniknąć naliczania opłat za zmiany na późnym etapie procesu, jest dobre wyczucie rodzaju produktu, którego się szuka.
Zacznij od określenia, dlaczego dany produkt jest potrzebny, a następnie przejdź od tego punktu. Im więcej szczegółów, tym łatwiej będzie złożyć zamówienie bez dodatkowych kosztów. Na przykład, jeśli przystępując do projektu, myślisz, że potrzebujesz trójskładanej broszury, ale później zdecydujesz, że potrzebujesz książki oprawionej w grzbiet siodłowy, będziesz musiał ponieść dodatkowe koszty projektowe. Należy zawęzić zakres poszukiwań i trzymać się go, aby później nie płacić więcej.
Powiązane: Dlaczego marketing cyfrowy nadal potrzebuje druku
Określ szacunkową ilość
Liczba elementów, które trzeba wydrukować, jest jednym z podstawowych czynników, które należy wziąć pod uwagę przed złożeniem zapytania ofertowego. Spróbuj poprosić o kilka różnych ilości (100, 500, 1000, 2000 i 5000), aby zorientować się, jaki będzie całkowity koszt. Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz więcej niż 1000 sztuk, możesz zaoszczędzić pieniądze, korzystając z druku offsetowego.
Ponadto, jeśli Twój budżet na to pozwala, rozważ zakup większej ilości materiałów niż te, których potrzebujesz w danej chwili. W przyszłości możesz potrzebować więcej, a zakup niewielkiej ilości może Cię drożej kosztować w dłuższej perspektywie.
Pomyśl o materiale papierowym
Papier może mieć różną grubość i wykończenie, dlatego przy ocenie kosztów należy wziąć pod uwagę materiał, z którego jest wykonany. Wybierając materiał, należy pamiętać o planowanej trwałości produktu końcowego i o tym, że papier wyższej jakości będzie droższy. Nie zaszkodzi też wiedzieć, czy potrzebujesz arkusza powlekanego czy niepowlekanego.
Giocalde/Shutterstock.com
PRZYGOTUJ GRAFIKĘ DO DRUKU
Czy masz gotową grafikę w jakości do druku? Jeśli tak, unikniesz czasu, jaki projektant musiałby poświęcić na jej stworzenie, a także wielu poprawek, które musiałbyś wprowadzać po drodze.
Jeśli nie posiadasz grafiki w jakości do druku - Twój sprzedawca będzie mógł podać szczegóły dotyczące typów plików , których będziesz potrzebować - rozpocznij proces wyceny druku z dokładną wizją tego, jak powinna wyglądać grafika. Im jaśniejszy będzie Twój kierunek twórczy na początku, tym mniej poprawek będzie potrzebował zespół projektowy i tym niższe będą koszty.
Powiązane: Dlaczego powinieneś zapytać drukarza o jego zespół kreatywny?
Sfinalizuj swoją kopię
To samo dotyczy tekstu w druku. Im mniej poprawek w tekście, tym mniej razy zespół kreatywny będzie musiał sięgać do wersji roboczej dokumentu, aby wprowadzić zmiany. Za każdym razem, gdy projektant otwiera dokument w celu wprowadzenia zmian, istnieje ryzyko wystąpienia błędów. Możesz całkowicie uniknąć tego problemu, dokładnie edytując swoją kopię przed wysłaniem jej do dostawcy usług drukarskich.
Zamawiaj z wyprzedzeniem
Opłaty za pośpiech to jedna z najłatwiejszych do uniknięcia opłat. Zastanów się, kiedy potrzebujesz gotowych materiałów do druku, i opracuj harmonogram, który uwzględni produkcję, dostawę i czas na wprowadzenie ewentualnych poprawek lub zmian. Najlepiej byłoby, gdybyś mógł ominąć okres poprawek, przygotowując wszystkie grafiki i kopie z wyprzedzeniem, ale zawsze powinieneś się z tym liczyć - tak na wszelki wypadek.
Bez tych specyfikacji drukarnia nie będzie w stanie dokładnie wydrukować lub wycenić Twojego projektu. Jeśli więc chcesz uniknąć dodatkowych opłat, musisz upewnić się, że posiadasz jak najwięcej informacji.
Po ustaleniu szczegółów projektu należy zwrócić się do firmy Ironmark po wysokiej jakości, niedrogie usługi drukarskie. Skontaktuj się z nami już dziś, aby rozpocząć realizację kolejnego projektu drukarskiego!