Jak treści tworzone przez użytkowników przenoszą wydarzenia na wyższy poziom

Trudno jest znaleźć dobrą treść.

Kiedy organizujesz wydarzenie firmowe na dużą skalę, nigdy nie masz wystarczająco dużo czasu, aby zająć się swoimi zwykłymi obowiązkami marketingowymi, a dodatkowo zrobić idealne zdjęcie na Facebooka lub wymyślić sprytny tweet.

Marki, które skupiają się na marketingu treści - np. promując swoje wydarzenia w mediach społecznościowych za pomocą zdjęć, wpisów na blogu, filmów i infografik - odnotowują ogromne zyski z inwestycji.

Jest tylko jeden problem: użytkownicy konsumują więcej treści, niż firmy są w stanie wygenerować. Konsumenci są spragnieni wartościowych, pomocnych i edukacyjnych treści, a markom coraz trudniej jest dotrzymać im kroku i pozostać na szczycie swoich działań.

I tu właśnie z pomocą przychodzi treść generowana przez użytkowników (UGC).

Co to jest treść tworzona przez użytkowników?

UGC to treści tworzone przez konsumentów, fanów lub osoby nieodpłatnie współpracujące z marką w celu promowania jej lub mówienia o niej. Jeśli kiedykolwiek widziałeś filmik "unboxing" na YouTube lub zdjęcia produktów klientów na Instagramie, widziałeś UGC.

UGC nie tylko może odciążyć twórców treści firmowych, ale może również zwiększyć ich zyski. Badania pokazują, że treści generowane przez użytkowników są decydującym czynnikiem, który wpływa na podejmowanie decyzji o zakupie nawet przez 59% osób. Potencjalni klienci uwielbiają oglądać UGC! Postrzegają je jako bardziej szczere spojrzenie na produkt, usługę, wydarzenie lub firmę, którą rozważają.

Włączenie UGC do strategii content marketingowej ułatwia codzienne planowanie postów, promuje wydarzenia i przenosi je na wyższy poziom. Oto jak:

Personalizacja

Zwiększanie personalizacji to świetny sposób na to, aby Twoje wydarzenia poszły o krok dalej, zwłaszcza jeśli to uczestnicy będą mieli do tego okazję. Podobnie jak Starbucks pozwala klientom zaprojektować swój kubek do kawy, bądź otwarty na dostosowywanie wyglądu swoich wydarzeń z pomocą projektantów i artystów amatorów.

Nawet coś tak prostego, jak ponowne udostępnienie postu uczestnika wydarzenia i oznaczenie go w nim, może okazać się bardzo pomocne. Wszystko polega na tym, aby odbiorcy czuli się wyjątkowo i zostali włączeni do akcji.

Powiązane: 7 wskazówek dotyczących email marketingu wydarzeń (Insider)

Stwórz ścianę mediów społecznościowych

Doskonałym sposobem na zachęcanie do interakcji społecznych podczas eventów jest zainstalowanie Social Media Wall, gdzie ludzie mogą dzielić się swoimi opiniami, pisać tweety lub robić sobie zdjęcia. Ustaw wyświetlacz, na którym będą wyświetlane wszystkie posty z mediów społecznościowych z wykorzystaniem chwytliwych hashtagów wydarzenia. Wyświetlanie treści tworzonych przez użytkowników na dużym ekranie zachęci innych uczestników do tworzenia i udostępniania większej ilości własnych UGC.

Ta taktyka to świetny sposób, aby zapoczątkować trend w mediach społecznościowych w trakcie trwania wydarzenia. Nie wspominając o tym, że kiedy uczestnicy widzą swoje treści wyświetlane na dużym ekranie, nabierają pozytywnych uczuć w stosunku do Twojej marki, a to nigdy nie jest zła rzecz!

Wykorzystaj influencerów

Dotrzyj do influencerów z Twojej niszy, którzy są związani z Twoją marką lub mają odbiorców, którzy chcą dowiedzieć się więcej o tym, co oferuje Twoja firma. Ich obecność może być cenniejsza niż jakakolwiek kosztowna taktyka marketingowa, ponieważ kiedy oni mówią, ludzie słuchają.

Zaoferuj im wejściówkę VIP na wydarzenie, zaproś do zabrania głosu podczas jednej z sesji konferencyjnych lub przekaż im osobisty link, którym będą mogli podzielić się ze swoimi fanami, aby uzyskać zniżkę na promocję wydarzenia lub upominek. Niezależnie od podejścia, wykorzystaj ich wpływy społeczne, aby ludzie zaczęli mówić o Twojej marce.

Organizuj konkursy

Może się to wydawać oczywiste, ale jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie organicznych (naturalnie występujących) treści generowanych przez użytkowników są konkursy. Zorganizuj konkurs i poproś swoich potencjalnych klientów o zrobienie czegoś - niech zrobią sobie zdjęcie podczas używania Twoich produktów, a następnie opublikują je na Instagramie. Zaoferuj darmową wejściówkę na imprezę dla najbardziej kreatywnego zdjęcia. To doskonały sposób na wygenerowanie treści i sprawienie, by ludzie mówili o Twoim wydarzeniu.

Możesz również zastosować tę strategię podczas wydarzenia. Opublikuj i rozpowszechnij zasady konkursu w mediach społecznościowych i daj uczestnikom określoną liczbę postów, które muszą stworzyć, aby wygrać. Na przykład: "Zrób zdjęcie ze swoją grupą przy stanowisku rejestracji i użyj #CompanyName oraz #Event2018". W ten sposób zainteresowane osoby dostarczają wiele postów, które możesz wykorzystać do zwiększenia obecności wydarzenia w mediach społecznościowych.

Jeszcze jedna rzecz...

Treści tworzone przez użytkowników to efektywna kosztowo i oparta na autentyczności metoda promocji marki, która z pewnością doda skrzydeł Twoim wydarzeniom. Jeśli chcesz utrzymać zwycięską passę swoich wydarzeń, bądź tym organizatorem, który zanurza uczestników w doświadczeniach bardziej związanych z kontaktami społecznymi. Pamiętaj, że zawsze możesz na nas liczyć, jeśli chodzi o pomysły na wydarzenia i doradztwo w zakresie marketingu w mediach społecznościowych.