Jak SEO, SEM i CRM mogą wpłynąć na Twój przepływ pracy
Napisany przez Howie Fenton, Starszy konsultant ds. technologii, NAPL Na początku wszystkie zadania związane z przepływem pracy były zapisywane na papierze. Gdy komputery stały się dostępne, tworzenie kosztorysów, biletów pracy i rachunków zostało zautomatyzowane za pomocą arkuszy kalkulacyjnych i systemów Print MIS. Kiedy pojawiły się urządzenia drukujące z komputera na płytę, powstała nowa kategoria oprogramowania, znana jako rozwiązania prepress PDF workflow. Rozkwit handlu elektronicznego doprowadził do powstania zamówień online i narzędzi, które są obecnie określane jako rozwiązania web-to-print. Te trzy kategorie oprogramowania pozostały podstawą narzędzi workflow... aż do niedawna. Teraz dodajemy nowe kategorie oprogramowania, takie jak SEO/SEM (Search Engine Optimization/ Search Engine Marketing) i CRM (Customer Relationship Management). SEO to organiczny sposób, aby Twoje wyniki wyszukiwania znalazły się na szczycie listy wyszukiwania Google. Najważniejsze czynniki obejmują marketing treści, meta tagi, backlinki, konwersacyjne terminy wyszukiwania, filmy wideo oraz media społecznościowe. W przeciwieństwie do tego, SEM jest omawiane jako strategia kupowania kliknięć i używa terminów takich jak PPC (płać za kliknięcie) lub CPC (koszt za kliknięcie). SEO i SEM nie angażują bezpośrednio przepływu pracy, ale mogą stać się nowym sposobem, w jaki zapytania klientów, prośby o obsługę klienta i pliki klientów wchodzą do przepływu pracy produkcji. Zapytania i pliki klientów mogą być wprowadzane ręcznie lub poprzez zautomatyzowany proces. W przypadku procesu ręcznego, może być konieczne odpowiadanie na wiadomości e-mail lub sprawdzenie witryny FTP. W procesie zautomatyzowanym mogą one płynnie przepływać do innego systemu w celu automatycznego przetwarzania, takiego jak system MIS (szacowanie), portal Web to Print (rozliczanie kart kredytowych) lub system CRM (potwierdzenie odbioru). System CRM wykorzystuje narzędzia do przechowywania informacji kontaktowych klientów i potencjalnych klientów, rejestruje aktywność dla tych kont oraz podpowiada i automatyzuje komunikację. Największą korzyścią z systemu CRM jest posiadanie wszystkich danych klientów zlokalizowanych centralnie, w przeciwieństwie do posiadania niektórych informacji przez sprzedawcę, niektórych informacji w obszarze produkcji i marketingu, a innych informacji w obszarze należności. Podobnie jak SEO/SEM, system CRM nie jest bezpośrednio zaangażowany w przepływ pracy w produkcji, ale może przekazywać informacje, które mogą skutkować ręcznym krokiem lub możliwością zautomatyzowanego procesu. Na przykład, system CRM może zautomatyzować proces komunikacji, kontaktując się z potencjalnymi klientami po wykonaniu określonych kroków, takich jak wprowadzenie nowego klienta do systemu, przesłanie plików i utworzenie dowodów. Systemy te mogą również rejestrować zmiany i zatwierdzenia. Jeśli porównasz cechy i funkcjonalność systemów Print MIS i systemów CRM, znajdziesz znaczne nakładanie się funkcji. Oba są bardzo podobne w sposobie pracy z kontami klientów i ich aktywnością, ale jeden z nich jest przeznaczony do pełnienia roli produkcyjnej, podczas gdy drugi skupia się na funkcjach sprzedaży i obsługi klienta. Tradycyjnie skupialiśmy się bardziej na produkcji, ale nowe systemy lub lepiej zintegrowane systemy mogą wspierać obie te funkcje. Jeśli jesteś zainteresowany, powinieneś zadać sobie pytanie:
- Czy próbowałeś zintegrować SEO/SMO lub CRM ze swoim przepływem pracy w produkcji?
Jeśli tak, czy pomogło to zautomatyzować sprzedaż, obsługę klienta czy produkcję?
- Howie Fenton jest konsultantem w NAPL. Od ponad 20 lat pracuje z drukarniami komercyjnymi i zakładami produkcyjnymi nad przepływem pracy w produkcji, nowymi technologiami, badaniami klientów, benchmarkingiem wydajności i zwiększaniem produktywności. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.