Drogi Mikołaju, czy przyniesiesz mi węgiel lub prezenty za moje wysiłki w mediach społecznościowych?
Napisany przez Joel Basa Kierownik ds. eMarketingu Korporacja Xerox Węgiel czy prezenty? Spójrz na swoje działania w mediach społecznościowych w 2011 roku. Jak myślisz, co Ty i Twoja firma otrzymacie od człowieka z Bieguna Północnego w oparciu o te wysiłki? Po wielu interakcjach z osobami z branży poligraficznej dowiedziałem się, że jest wielu doświadczonych praktyków mediów społecznościowych, ale także wielu "żółtodziobów". Postanowiłem zapytać naszego menedżera ds. programu Xerox Social Media, Diego Peredę, jakie są podstawowe zasady i wskazówki dla każdego praktyka mediów społecznościowych. Oto, co powiedział. Oczekuj węgla, jeśli... Używaj automatycznych treści / kanałów do wypełnienia swojego kanału SM Automatyzacja w naszej branży jest często pozytywna rzecz, ale Social Media jego nie. To wymaga osobistego dotyku. Unikalny głos musi być ustanowiony i automatyzacja treści pozbawia "osobowość" z kanału. Pomyśl o personalizacji. Niewłaściwe identyfikowanie się Czy to na kanale, którego jesteś właścicielem, czy na kanale strony trzeciej, wymagana jest właściwa identyfikacja. W rzeczywistości FCC wymaga, abyś właściwie się identyfikował. Jednokierunkowy "krzyk" lub nachalna treść (brak treści, które zachęcają do zaangażowania) Media społecznościowe... słowem kluczowym w tej frazie jest pierwsze słowo: SPOŁECZNE. Pushing treści jest krytyczny, ale angażowanie się w rozmowy jest gdzie prawdziwa moc mediów społecznościowych jest wykorzystywana. Oczekuj prezentów i prezentów, jeśli ... Mieć prawdziwe rozmowy (mówimy jak prawdziwi ludzie, pamiętaj) Używaj konwersacyjnego języka i prowadź rozmowę za pośrednictwem swoich kanałów w sposób podobny do tego, w jaki prowadziłbyś rozmowę w cztery oczy. Nie bądź zbyt formalny. Słuchaj, słuchaj, słuchaj (nie tylko za pośrednictwem narzędzia, ale także w rozmowach toczących się na platformie) Moja mama zawsze powtarzała mi, że należy słuchać, zanim się zacznie mówić. Ta sama zasada odnosi się do kanałów Social Media. Jeśli jeszcze nie zacząłeś angażować się w rozmowy za pośrednictwem mediów społecznościowych, zalecane jest, aby najpierw posłuchać, jakie rodzaje rozmów toczą się w obszarze Twoich zainteresowań... a dopiero potem mówić. Skup się na relacjach i zaangażowaniu, a nie na kampaniach Buduj relacje i interakcje za pośrednictwem swoich kanałów. Bądź społeczny. Marketing "In Your Face" i skupianie się na kampaniach w mediach społecznościowych zmniejsza wiarygodność kanału. Jakie są jeszcze inne "do's i don'ts" dla mediów społecznościowych w branży poligraficznej? Czy masz jakieś przykłady działań w mediach społecznościowych wartych węgla? Godne prezentów?