Dlaczego warto zatrudniać zewnętrznych lub wewnętrznych specjalistów ds. Specjaliści ds. marketingu wewnętrznego
Jeśli cały Twój dział marketingu składa się z Ciebie, działającego jako jednoosobowa firma, podjęcie się wszystkich zadań niezbędnych do generowania przychodów może być zniechęcające. W miarę rozwoju firmy taka dynamika staje się coraz mniej efektywna i trzeba zdecydować, czy istnieją lepsze sposoby obsługi klientów.
Większość małych firm korzysta z wewnętrznego wsparcia marketingowego w nadziei na zaoszczędzenie kilku dolarów. Problem z tym podejściem polega na tym, że osoba odpowiedzialna za to zadanie często musi pełnić wiele funkcji w firmie. Nie jest to idealne rozwiązanie, gdy próbuje się budować wizerunek marki. Jeśli decydujesz, czy skorzystać z usług zewnętrznych czy wewnętrznych specjalistów ds. marketingu, oto kilka kwestii, które warto rozważyć.
Korzyści wynikające z zatrudnienia zewnętrznej agencji marketingowej
Jest kilka rzeczy, które należy rozważyć przy zatrudnianiu zewnętrznej agencji marketingowej. Korzyści wynikające z zatrudnienia zewnętrznej agencji to m.in:
- Uzyskanie większej wartości: Będziesz w stanie zwiększyć wewnętrzną przepustowość swojego zespołu, ponieważ zewnętrzna agencja marketingowa ma możliwości wdrażania skutecznych strategii.
- Współpraca z ekspertami: Twoja firma jest świetna w tym, co robi, ale firma zewnętrzna zna się na komunikacji i marketingu od podszewki. Będzie ona w stanie skutecznie przeprowadzić Twoją firmę przez cały proces marketingowy i projektowy.
- Uzyskaj świeżą perspektywę: Gdy Twój zespół nieustannie przygotowuje projekty, proces może stać się krótkowzroczny. Posiadanie zewnętrznego punktu widzenia może pozwolić na zapożyczenie strategii z innych branż w unikalny sposób.
Podobnie jak w przypadku każdej decyzji, są też pewne potencjalne obawy, z którymi firmy często się borykają, gdy rozważają zatrudnienie kogoś z zewnątrz. Należą do nich:
- Zewnętrzni eksperci ds. marketingu muszą być dostępni: Chociaż zespół zewnętrzny nie może być jednostką wewnętrzną, będzie bardzo elastyczny. Współpracują z Tobą na każdym kroku, dzięki czemu wszyscy są zawsze na tej samej stronie.
- Twój marketer może nie znać Twojej firmy tak dobrze jak Ty: Niektóre agencje zewnętrzne nie koncentrują się na jednej branży w ramach swoich usług marketingowych. Współpracując z klientem, chcesz, aby to on był właścicielem tego sektora. Klienci są głęboko przywiązani do swojej branży - są ekspertami. Jednak agencja zewnętrzna szybko się uczy i może szybko przyswoić sobie niezbędne informacje, jeśli chodzi o wysoce techniczne dziedziny pracy.
Co może zaoferować firmie zewnętrzna agencja marketingowa? Zatrudnienie zewnętrznej agencji marketingowej będzie wprawdzie dodatkowym wydatkiem w budżecie, ale może też przynieść znaczącą wartość. Oto dlaczego wynajęcie profesjonalnej firmy marketingowej ma sens:
- Współpracujesz z zespołem ekspertów, dzięki czemu osiągasz lepsze wyniki.
- Można zaoszczędzić na kosztach związanych z zatrudnianiem pracowników wewnętrznych (tj. wynagrodzeniach za pracę na pełen etat, świadczeniach i szkoleniach).
- Możliwość generowania i śledzenia wymiernych leadów.
Inwestując w rozwiązania marketingowe, często można uzyskać dobry zwrot z inwestycji, jednocześnie pozwalając firmie skupić się na tym, co potrafi robić najlepiej, dzięki uwolnieniu czasu i uwagi pracowników.
Korzyści płynące z zatrudnienia specjalistów ds. marketingu wewnętrznego
Zatrudnianie wewnętrznych specjalistów ds. marketingu ma również kilka pozytywnych aspektów. Są to między innymi:
- Duma firmy: Dobry pracownik rozumie i wspiera misję firmy. Znajdzie to odzwierciedlenie w Twojej strategii marketingowej.
- Wewnętrzne dopasowanie do innych działów: Ponieważ wszyscy pracownicy są pod jednym dachem, kanały komunikacji są zawsze otwarte. Zapewnia to większą wydajność i możliwość współpracy nad pomysłami.
- Odpowiedzialność: Jeśli w firmie pracuje wewnętrzny specjalista ds. marketingu, można lepiej nadzorować projekty i w razie potrzeby wkraczać do akcji.
Zatrudnianie wewnętrznych zespołów marketingowych ma jednak również kilka prawdziwych wad. Są to między innymi:
- Dodatkowa odpowiedzialność: Jeśli zatrudniasz nowego pracownika do obsługi kampanii marketingowych, będzie to wymagało nadzoru innej osoby z Twojego personelu.
- Wypalenie pracowników: Z czasem, gdy firma realizuje kampanie za kampanią, pracownicy mogą popaść w rutynę twórczą.
- Ograniczona wiedza specjalistyczna: Specjalista ds. marketingu wewnętrznego może specjalizować się tylko w kilku umiejętnościach. Jeśli chcesz mieć solidną strategię marketingową, będziesz musiał zatrudnić kilka osób do konkretnych obszarów, takich jak tworzenie stron internetowych, projektowanie graficzne i copywriting.
Powiązane: Czy Twój dział marketingu jest przepracowany?
Przekonanie kadry kierowniczej, że profesjonalna firma marketingowa jest niezbędna
Jeśli próbujesz przekonać swojego szefa, że zatrudnienie profesjonalnej firmy marketingowej jest właściwym posunięciem, powinien on wiedzieć, że nie musi to być scenariusz typu "albo-albo". Możesz służyć jako osoba kontaktowa dla firmy zewnętrznej, dzięki czemu firma zyska to, co najlepsze z obu światów! A jeśli potrzebujesz wyjątkowego eksperta ds. marketingu, który przyjdzie Ci z pomocą, skontaktuj się z firmą Ironmark już dziś. Nasz zespół rozumie presję, pod jaką się znajdujesz, i jest gotowy i podekscytowany, aby pomóc Ci zmniejszyć obciążenie!