Dlaczego niewyedukowany klient jest świetny dla Twojej firmy
"Klient nie rozumie, co robimy"
Czasami ilość wysiłku włożonego w realizację zlecenia przez firmę poligraficzną wydaje się być niedoceniona. Klienci wydają się nie wiedzieć o procesach wymaganych do stworzenia pracy. Wydaje się, że nie obchodzi ich ilość włożonych w to umiejętności. I chociaż mogą oni nie doceniać i nie rozumieć, co jest związane z pracą drukarską, może to być w rzeczywistości dużą zaletą dla drukarni.
Klienci, którzy rozumieją druk, mogą być niebezpieczni
Kiedyś pracowałem na pełen etat jako kupiec drukarni. Rozumiałem wszystkie procesy, które były zaangażowane. Nie zawsze było to korzystne dla firm poligraficznych, z którymi miałem do czynienia. Wiedziałem na przykład, jak dokładnie sprecyzować zlecenie. Wiedziałem, które prasy i urządzenia do wykańczania najlepiej nadają się do moich zleceń. Nie miałem zamiaru dać się nabrać na żadne wymówki sprzedawcy, dlaczego coś nie może być osiągnięte. To utrudniało życie firmom poligraficznym. Jeśli ich zakład nie był dokładnie dostosowany do tego, czego chciałem, trudno było im być konkurencyjnymi. Nie mogli sugerować zmian w zadaniach, aby uczynić je bardziej wydajnymi dla ich fabryki. Trudno im było zasugerować, w jaki sposób mogliby dodać wartość dla mnie. Nieuchronnie, ja, jak wielu innych doświadczonych kupców, często skupiałem się na cenie. Mogłem być efektywnym kupcem, ale to nie czyniło mnie zyskownym.
Kupujący o mniejszej wiedzy mogą być o wiele bardziej opłacalni
Dzisiejszy nabywca zazwyczaj nie wie nic o druku. Druk jest zazwyczaj tylko niewielką częścią ich pracy. Mają oni całą masę innych rzeczy, które muszą również uporządkować. Często dzisiejsi nabywcy nie są szczególnie zainteresowani samym drukiem. Bardziej koncentrują się na rezultatach, jakie przynosi im druk. To znacznie ułatwia życie firmom poligraficznym. Mają one o wiele więcej możliwości, aby dodać wartość klientowi. Oznacza to, że mają o wiele większe szanse na zwiększenie marży zysku.
Zobaczmy, jak to może działać w praktyce
Wielu nabywców ma problemy z poprawnym określeniem nawet prostych zadań drukowania. Zazwyczaj firma poligraficzna musi im w tym pomóc. Ma więc ona wiele okazji, aby pomóc klientowi stworzyć druk, który będzie dla niego naprawdę dobry. Weźmy na przykład proste zamówienie na broszurę. Klient może zostać poinformowany o zaletach cięższego materiału lub o zwiększonym zaangażowaniu, jakie oferuje dotykowe wykończenie okładki. Nagle, proste zadanie stało się o wiele bardziej interesujące dla firmy poligraficznej.
Nie ma znaczenia, czy klienci nie doceniają najdrobniejszych szczegółów procesu drukowania.
Oznacza to po prostu, że masz wspaniałą okazję do stworzenia bardziej wartościowej relacji biznesowej z klientem. Uwaga redaktorów: Ten post jest częścią większej serii dotyczącej zarządzania klientami:
- Dlaczego niewyedukowany klient jest dobry dla Twojej firmy
Dlaczego powinieneś zwolnić klienta już dziś
Jakich typów klientów powinieneś rozważyć pozbycie się?
Jak zwolnić klienta
- — PS: Jeśli chcesz poznać pomysły na to, jak nawiązać kontakt z dzisiejszymi klientami, pobierz mój darmowy e-book "Dziesięć powszechnych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić". Otrzymasz również mój regularny biuletyn "Opinie nabywcy usług poligraficznych", pełen pomysłów na to, jak skutecznie sprzedawać materiały poligraficzne.