Dlaczego należy unikać sprzedaży w mediach społecznościowych

Napisany przez Matthew Parker Konsultant branży poligraficznej Czy kiedykolwiek zostałeś sprzedany na imprezie networkingowej? To nie jest przyjemne uczucie. Pamiętam, że niedawno mi się to przytrafiło. Zawsze jestem zainteresowany poznawaniem nowych ludzi i sprawdzaniem, czy mogę im pomóc. Jednak przy tej okazji zostałam nabita na palec przez osobę o innym spojrzeniu na networking. Dała mi twardą sprzedaż. Wydawała się zdeterminowana, aby nie wypuścić mnie z rąk, dopóki nie zgodzę się coś kupić. Naturalnie, pomaganie jej było ostatnią rzeczą, o której myślałem. Skupiłem się na próbie jak najszybszej ucieczki. Nie trzeba dodawać, że nie udało jej się dokonać sprzedaży. Bardzo łatwo jest zrobić podobne wrażenie na mediach społecznościowych W moim ostatnim artykule skupiliśmy się na tym, jak wykorzystać media społecznościowe do tworzenia ciepłych perspektyw. Kluczem do tego jest tworzenie zaangażowania. Jeśli prawidłowo zaangażujesz odpowiedni rodzaj połączenia w mediach społecznościowych, masz większe szanse na dotarcie do punktu, w którym rozważą Cię w procesie podejmowania decyzji o zakupie i będziesz mógł dokonać sprzedaży. Wielu sprzedawców druku ulega pokusie przejścia od razu do trybu sprzedaży w mediach społecznościowych. Oto dlaczego jest to błąd. Sprzedaż w mediach społecznościowych zraża potencjalnych klientów Media społecznościowe z natury polegają na nawiązywaniu kontaktów i dzieleniu się nimi. Czasami wszystko, co widzę w mediach społecznościowych innych osób, to seria ofert sprzedaży. Jeśli tak jest, nie będę odpowiadał na zaproszenia od nich. Podejrzewam, że wielu innych podejmie ten sam kierunek (nie)działania co ja. Istnieje również prawdopodobieństwo, że stracisz sporą liczbę aktywnych połączeń, które obecnie posiadasz. Nikt nie chce, aby ich strumienie mediów społecznościowych zapchane z pułapek sprzedaży. Więc jak media społecznościowe zapewnią mi sprzedaż? Pamiętaj, że aktywność w mediach społecznościowych dla handlowca polega na budowaniu rurociągu potencjalnych klientów. Jeśli skutecznie angażujesz się w kontakty w mediach społecznościowych, wkrótce zbudujesz dobrą grupę kontaktów. Część z tych kontaktów będzie otwarta na podejście sprzedażowe z Twojej strony w odpowiednim momencie. Gary Vaynerchuk opisuje tę koncepcję w swojej książce "Jab, Jab, Jab, Right Hook: How to Tell Your Story in a Noisy Social World". Tytuł jego książki jest metaforą podejścia, które sugeruje on marketerom społecznościowym, a które polega na dawaniu, dawaniu, dawaniu, proszeniu... lub inaczej mówiąc, dzieleniu się świetną treścią, dzieleniu się świetną treścią, dzieleniu się świetną treścią, pitchowaniu swojej oferty. O tym, co stanowi świetną treść, porozmawiamy wkrótce. Kluczem jest, aby przenieść te połączenia do swojego rurociągu sprzedaży. Aby to zrobić, powinieneś skupić się na przeniesieniu tych połączeń do innych form komunikacji. Możesz zasugerować rozmowę telefoniczną, wysłać im materiały marketingowe lub skierować ich do przydatnych informacji na swojej stronie internetowej. Alternatywnie, można zasugerować, aby spotkać się z nimi na imprezie lub open-house. Jednak, aby dostać się do tego punktu, muszą być zaangażowane z tobą. To rodzi kolejne pytanie. Jaki rodzaj treści powoduje odpowiedni poziom zaangażowania? Tym zajmiemy się w moim następnym artykule. W międzyczasie, mam dla Ciebie szybki punkt działania. Przyjrzyj się strumieniom mediów społecznościowych kilku firm z tego samego rynku, co Ty. Czy możesz zidentyfikować firmy, które mają dobre treści w mediach społecznościowych? Czy widzisz, w jaki sposób te firmy mogą przyciągnąć ten sam rodzaj klientów, których ty byś chciał? Ponadto, czy możesz zidentyfikować firmy, które robią coś źle? Czy możesz znaleźć kilka firm, które mają stały twardy pitch sprzedaży na swoich stronach mediów społecznościowych? Warto używać takich firm jako modelu tego, czego nie należy robić. W końcu nie chcesz, aby Twoi klienci postrzegali Cię tak, jak kobietę, którą spotkałem na moim ostatnim spotkaniu networkingowym. Uwaga redaktora: Ten post jest częścią większej serii na temat efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w celu osiągnięcia wyników dla Twojej firmy:

    Jak media społecznościowe zwiększyły sprzedaż jednej z firm poligraficznych o 46%? Jak stworzyć cieplejszych potencjalnych klientów dzięki mediom społecznościowym? Dlaczego powinieneś unikać sprzedaży w mediach społecznościowych? Jak tworzyć angażujące treści w mediach społecznościowych

- Matthew Parker zajmuje się drukiem od ponad 20 lat. Odbył ponad 1400 rozmów sprzedażowych z drukarniami. Teraz wykorzystuje to doświadczenie, aby pomóc firmom poligraficznym nawiązać kontakt z klientami i sprzedawać druk z większym zyskiem. Dowiedz się więcej o Matthew na jego stronie internetowej. Pobierz jego e-book "Dziesięć typowych błędów w sprzedaży druku i co z nimi zrobić" za darmo tutaj.