Czy drukarka atramentowa może prowadzić bezpośrednią korespondencję pocztową?
Napisany przez Dustina Graupmana Wiceprezes/dyrektor generalny działu urządzeń atramentowych Panuje przekonanie, że drukarki atramentowe nie są w stanie obsługiwać korespondencji bezpośredniej i osiągnąć wymaganej jakości obrazu. Czy to prawda? Aby odpowiedzieć na to pytanie, musimy zacząć od tego, co dokładnie ma robić direct mail? Nie ma jednej odpowiedzi, tak jak nie ma jednego rodzaju direct mail. "Począwszy od tych, które znajduję w swojej skrzynce pocztowej, a które próbują mnie przekonać, że urodziny Abrahama Lincolna to jedyny moment, w którym każdy zdrowy na umyśle człowiek rozważa zakup nowego materaca, aż po błyszczący katalog Cadillaca, który firma wysyła do mnie co roku. Uwaga redaktora: Dla tych, którzy czytają, a nie są w Stanach, obchody urodzin George'a Washingtona i Abrahama Lincolna w lutym w jakiś sposób przekształciły się w jedną wielką wyprzedaż mebli. Dobre dla biznesu direct mail. Może nie tak dobrze dla historii. Oczywiście, wymagania IQ dla DM na różnych końcach skali są różne. Ale są pewne cele, które są wspólne dla wszystkich direct mail. 1. Ma przyciągać uwagę kolorowym obrazem o jakości, która zostanie zauważona, niezależnie od tego, czy znajduje się na okładce katalogu, na znaku handlowym, czy też jest wciśnięta w skrzynkę pocztową pomiędzy rachunek za prąd a przesyłkę z Amazona. Tak, druk atramentowy to potrafi. Jakość druku atramentowego jest idealna dla dosłownie milionów zleceń direct mail każdego roku. Istnieją zastosowania, które wymagają absolutnie najwyższej jakości obrazu. W ich przypadku najlepiej sprawdzi się urządzenie takie jak Xerox iGen4 Diamond Edition. Jednak w przypadku wielu milionów sztuk przesyłek reklamowych, które są produkowane każdego roku, idealnym rozwiązaniem jest druk atramentowy. Jest to idealne rozwiązanie, jeśli chodzi o jakość, która przyciąga wzrok konsumenta, przy kosztach i szybkości, których wymaga rynek. Nie ma w tym nic dziwnego - druk atramentowy zaczynał jako "wystarczająco dobra" jakość głównie dla zastosowań na rynku transakcyjnym. Wystarczająco dobra, aby uzasadnić ogromne prędkości i inne korzyści związane z redukcją kosztów. Jednak różnica w jakości znika w zaskakującym tempie. Jesteśmy pewni, że za siedem lat połowa drukowanych stron cyfrowych będzie drukowana w technologii atramentowej. Branża doszła do miejsca, w którym wszyscy wiemy, że jakość obrazu nie jest wartością absolutną. Ale poprawa jakości jest. Nowe technologie druku, nowe innowacje w zakresie atramentów i nowe możliwości w zakresie podłoży są więcej niż nieuniknione, są one realizowane każdego dnia w firmie Xerox i innych firmach na całym świecie. 2. Ma on być istotny dla odbiorcy. A to najlepiej osiągnąć poprzez zastosowanie personalizacji i dostosowania do indywidualnych potrzeb. Tak, druk atramentowy również to potrafi. Pełnokolorowa korespondencja bezpośrednia z personalizacją ma już swoją historię. Nic innego w druku nie jest w stanie połączyć i zmotywować konsumentów na poziomie emocjonalnym, praktycznym i niemal podprogowym. W oparciu o wcześniejsze wzorce zakupowe i informacje, na które się decyduję, moja bezpośrednia korespondencja ze sklepu sportowego może zawierać kije do piłki nożnej, podczas gdy Twoja może zawierać kije golfowe. Taka bezpośrednia korespondencja od razu wydaje mi się istotna w sposób, w jaki nie może tego zrobić zwykła przesyłka. Jednak branża już od jakiegoś czasu mówi o sile personalizacji. Jednak cała ta gadanina nie jest wiele warta, dopóki nie zostanie przełożona na direct mail, który faktycznie generuje wyniki. Jeśli jest to trudne do wykonania, czasochłonne i pracochłonne, to po prostu nie dojdzie do skutku. W Xerox udało nam się przekuć teorię w zysk dla długiej listy klientów. Rozumiemy, że wielu z nich nie ma jeszcze wiedzy na temat danych o klientach i ich analizy. Ale to właśnie w tym obszarze odnieśliśmy sukces... przekształcając garść surowych danych w zysk dzięki rozwiązaniom takim jak nasze prasy iGen i oprogramowanie XMPie. 3. A to powinno zapewnić zwrot z inwestycji w marketing. Porozmawiajmy trochę o tym ostatnim. Ze względu na ogromne ilości i niewielkie marże, koszty z dokładnością do grosza - lub ułamka grosza - są niezwykle ważne w branży DM. Dlatego właściwym rozwiązaniem dla Direct Mail będzie takie, które kontroluje koszty. Nasze systemy atramentowe CiPress Production drukują na papierze, którego używasz teraz. To jest coś, co ciągle słyszymy od klientów. "Chcę drukować na tym samym papierze, którego używam teraz". To zrozumiałe, że nikt nie chce przeprojektować swojego łańcucha dostaw papieru dla nowego rozwiązania druku. Oprócz kosztów jest to atrakcyjne rozwiązanie dla DM, ponieważ atrament bezwodny nie wnika w papier - znajduje się na wierzchu, dzięki czemu widać bezpośrednio kolor atramentu i wynikającą z niego żywość. Z drugiej strony, nasze wodne rozwiązania atramentowe iPrint mogą wykorzystywać papier zwykły lub poddany obróbce atramentowej, co otwiera możliwości stosowania różnych materiałów, w tym powlekanych. W miarę dalszego rozwoju technologii pojawiają się kombinacje podłoży i atramentów, które pozwalają osiągnąć wysoki poziom jakości obrazu, jakiego klienci poszukują w materiałach DM. Ale poza kontrolą kosztów jest jeszcze druga strona medalu ROI. Generowanie przychodów. I kontynuując ten temat... tak, druk atramentowy może to zrobić. Podczas gdy wszyscy przewidują, że marketing cyfrowy jest falą przyszłości, banery reklamowe, e-maile i tweety przychodzą i odchodzą, mając tylko chwilę na zwrócenie na siebie uwagi i osiągnięcie adekwatności. Druk jest skuteczny. Druk jest trwały. Trzymasz go w ręku i wielokrotnie do niego wracasz, podejmując decyzję o zakupie. Jednak kluczem do tego, aby druk stał się jeszcze potężniejszy, jest zaczerpnięcie informacji z dziedziny marketingu cyfrowego. W końcu nasze rozwiązania w zakresie druku atramentowego to marketing cyfrowy. Wykorzystanie danych i zrozumienie analityki danych to Święty Graal w dostarczaniu prawdziwej wartości w komunikacji marketingowej i zapewnianiu znacznego zwrotu z inwestycji. Od samego początku i na każdym etapie naszej działalności wyobrażaliśmy sobie, że nasze rozwiązania z zakresu atramentów stałych i wodnych to coś więcej niż tylko drukarki do druku przesyłek bezpośrednich. Postrzegamy je jako kamień węgielny rozwiązania, które może zmienić równanie małych wskaźników odpowiedzi i rosnących kosztów. Więc czy atramenty mogą drukować przesyłki reklamowe? Oczywiście, i to na wiele różnych sposobów. Jeden z nich jest doskonale dostosowany do unikalnych potrzeb naszych Ojców Założycieli sprzedających kanapy sypialne lub skórzaną tapicerkę luksusowego samochodu. - Dustin Graupman jest wiceprezesem i dyrektorem generalnym Ink Jet Business w Graphic Communications Business Group w firmie Xerox. Jest on odpowiedzialny za marketing, zarządzanie biznesem i wprowadzanie na rynek wszystkich produktów Ink Jet firmy Xerox.