Czego można się spodziewać na targach Print '13

Napisany przez Howie Fenton Starszy konsultant ds. technologii, NAPL Co cztery lata Graph Expo Show, impreza poświęcona sztukom graficznym w Ameryce Północnej, przekształca się w międzynarodową wystawę Print. Tegoroczna edycja Print 13 odbywa się w interesującym momencie dla naszej branży, ponieważ choć najgorsze mamy już za sobą (miejmy nadzieję), to wciąż odczuwamy skutki kryzysu. Chociaż istnieje wiele poważnych skutków, najbardziej niszczycielskim z nich jest utrzymujący się niski popyt. Popyt na druk osiągnął szczyt tuż przed recesją w latach 1999 i 2007, wynosząc około stu miliardów dolarów. Przez ostatnie trzy lata popyt utrzymywał się na poziomie około 75 miliardów dolarów. Targi Print 13 będą odzwierciedlały te i inne zmiany, a producenci pokażą, w jaki sposób nowe efekty sprzętowe i programowe mogą ponownie pobudzić popyt, a także nowe produkty o większej wartości, które pomogą firmom graficznym zmagającym się z tym spadkiem popytu. Jedną z nowych kategorii sprzętu, która wzbudza wiele emocji, są atramentowe prasy produkcyjne. Nie należy ich mylić z wielkoformatowymi urządzeniami atramentowymi przeznaczonymi do produkcji szyldów i plakatów, atramentowy druk produkcyjny jest alternatywą dla druku tonerowego i offsetowego. Przy odpowiednio wysokich nakładach, drukarka atramentowa będzie drukować kolorowe strony za ułamek kosztów urządzeń opartych na tonerze. Pierwszymi użytkownikami produkcyjnego druku atramentowego są firmy produkujące książki, przesyłki bezpośrednie i druki transakcyjne. Obecnie jednak, ze względu na koszty wejścia na rynek, urządzenia te są stosowane głównie w niszach wysokonakładowych... ale nieuniknione jest, że z czasem ceny będą spadać. Jednym z najważniejszych trendów w branży są firmy oferujące nowe produkty i usługi o wyższej wartości. Mój kolega Andy Paparozzi i ja przedstawimy w poniedziałek prezentację omawiającą ten trend, zatytułowaną "Sekrety wiodących firm cyfrowych". W tej prezentacji przedstawimy wyniki raportu NAPL 2013 State of the Industry Report i porozmawiamy o dywersyfikacji usług. Będzie to miało swoje odzwierciedlenie również na targach, ponieważ podłoga hali została "Reimagined", aby zademonstrować tegoroczny temat przewodni znany jako "Innovate, Integrate, Communicate". Każdy, kto będzie spacerował po podłodze zobaczy, że istnieją nowe, dedykowane obszary skupiające się na różnych typach usług o wartości dodanej. Na przykład obszar Deliver, sponsorowany przez Pocztę Polską i Stowarzyszenie Dostawców Usług Marketingowych, będzie koncentrował się na usługach wysyłkowych i realizacji zamówień. Inny nowy obszar nazwany "Photo finish" będzie zawierał wiodących dostawców usług fotograficznych, fotoksiążek, szerokiego formatu i możliwości wykończeniowych. Kolejna sekcja nosi nazwę "Experiential Lab", gdzie odwiedzający targi będą mogli z bliska i osobiście przyjrzeć się i dowiedzieć się więcej o kluczowych, powstających technologiach, takich jak elektronika drukowana, druk 3-D i technologia bliskiego pola. Będzie również obszar zwany BIG - nowy pawilon szerokoformatowy, który pokaże najnowsze urządzenia wyjściowe, oprogramowanie, jak również różne media i opcje wykończeniowe. Xerox zaprezentuje się w poniedziałek, 9 września o 12:30 w ISA Wide Format Innovation & Application Theater z sesją zatytułowaną "Keep up with BIG Opportunities". Pawilon Marketingowy, sponsorowany przez Chicago American Marketing Association i Campus Magazine, będzie wypełniony prezentacjami na temat marketingu. Co warto zobaczyć. Inkjetowe prasy produkcyjne pozostają najbardziej rewolucyjną i przełomową technologią. W przypadku pierwszych użytkowników udało się przezwyciężyć problemy związane z jakością, niezawodnością i wydajnością. Zanim jednak doczekamy się powszechnego przyjęcia, konieczne będzie drukowanie na szerszej gamie podłoży i obniżenie kosztów wejścia na rynek. Dla drukarzy w zakładzie, jest co najmniej trzynaście prezentacji i dwa luncheons ... i nie bądź zaskoczony, aby usłyszeć analityków branżowych i ekspertów skupić się na cross media marketingu, mediów społecznych i marketingu mobilnego. Chciałbym móc przewidzieć radykalne nowe ulepszenia i technologie oprogramowania. Niestety, sklasyfikowałbym ulepszenia w rozwiązaniach web-to-print, rozwiązaniach MIS dla druku i rozwiązaniach prepress PDF workflow jako ewolucyjne. Większość zapowiedzi będzie koncentrować się na lepszej integracji różnych systemów. Chciałbym usłyszeć wasze opinie na temat tego, co najbardziej interesuje was w okresie poprzedzającym Print 13? Interesują Cię podobne tematy? Może warto sprawdzić:

    Trzy technologie trwale zmieniające naszą branżę CiPress™ 325 / CiPress™ 500 Drukowana komunikacja z klientem - szansa marketingowa czy niedogodność? Impika iPrint eVolution

- - Howie Fenton jest konsultantem w NAPL. Howie doradza drukarniom komercyjnym i zakładom produkcyjnym w zakresie porównywania wydajności z liderami branży, zwiększania produktywności oraz dodawania usług cyfrowych i wartościowych poprzez badania klientów. Aby uzyskać więcej informacji, kliknij tutaj.