Burza mózgów: Jak robić to efektywnie

Wysokiej jakości treść jest koniecznością, jeśli chcesz utrzymać swoją publiczność lub (jeszcze lepiej) przyciągnąć nowych potencjalnych klientów. Nie jest łatwo po prostu wymyślić nową i interesującą treść bez większego zastanowienia lub badań.

Burza mózgów może być trudnym procesem - ale nie jest to proces niemożliwy. Kiedy dobrze zaplanowane, może (i powinno) być zabawą burza mózgów wysokiej jakości tematów treści dla twojego inbound marketingu.

Oto jak poprowadzić burzę mózgów i wyjść z niej z ponad setką pomysłów na treści.

Bądź otwarty na nowe i nietypowe pomysły

Zapomnij na chwilę o ustrukturyzowanej "sesji myślowej" i odpuść sobie założenia, które mogłeś poczynić na temat tego, kiedy i gdzie będziesz miał dobre pomysły. Zachowaj otwarty i chłonny umysł. Nie ma znaczenia, gdzie jesteś i co robisz, pomysły mogą pochodzić z twoich doświadczeń - tego, co widzisz, co słyszysz, a nawet z interakcji z innymi.

Możesz być w supermarkecie odbierając zakupy spożywcze, lub na siłowni wykonując ciężką pracę, kiedy pomysły przychodzą do Ciebie. Kreatywność nie musi być wymuszona czy ustrukturyzowana. Dobrym pomysłem jest podróżowanie z notatnikiem, aby zapisywać swoje pomysły w miarę ich pojawiania się.

Śledź firmy, które podziwiasz i zobacz, jakie rozmowy toczą się w sieci. Dołącz do grup na LinkedIn lub Facebooku, zadając pytania, które Twoja firma może rozwiązać za pomocą swoich produktów lub usług. Ale nie spamuj! Po prostu zanotuj tematy, o których dyskutują i sposoby, w jakie Twoja treść może rozwiązać ich problemy.

Related Post: Jak zbudować świetny kalendarz redakcyjny dla swojego bloga

Wyciągnij pomysły od swojego zespołu

Robienie tego samemu nie zawsze jest najlepszym sposobem na zrobienie burzy pomysłów na treści. Jeśli masz zespół, który może zaoferować wgląd, wykorzystaj go. Podobnie jak Ty, Twoi pracownicy dobrze znają Twoich odbiorców i klientów. Znają ich zainteresowania, wiedzą co ich ekscytuje w Twojej marce i co ich martwi.

Daj swojemu zespołowi szansę na pomoc w opracowaniu świeżych pomysłów dotyczących treści, które trafiają do odbiorców. Poprowadź sesję burzy mózgów, podczas której ustalisz cel, zachęcisz wszystkich do udziału, porozmawiasz o tym, co sprawdza się w innych branżach i zbadasz tematy, które mają znaczenie dla Twojej grupy docelowej.

Najlepiej porozmawiać z członkami zespołu, którzy regularnie rozmawiają z klientami. Zorganizuj burzę mózgów tak, aby łatwo było im pomóc, a pomysły same będą płynąć. Świetnym sposobem na przygotowanie jest wysłanie kilku podpowiedzi do członków Twojego zespołu PRZED czasem spotkania. Podpowiedzi, które mogą zainspirować świetne tematy blogów i treści, to m.in:

  • Jakie pytania zadają klienci lub potencjalni klienci na wczesnym etapie współpracy z nami?
  • Z jakimi problemami spotykają się zanim do nas przyjdą?
  • Jak im pomagamy?
  • Jakie pytania zadają po skorzystaniu z naszych produktów/usług?
  • Dlaczego wybierają nas zamiast konkurencji? Dlaczego nie wybierają nas?
  • O jakich częstych przeszkodach słyszysz, dlaczego projekty nie kończą się lub transakcje nie są zamykane?

Chcesz, aby członkowie Twojego zespołu mieli jak najwięcej możliwości zgłaszania pomysłów. Niech to będzie zabawa! [Użyj tego ćwiczenia na blogową burzę mózgów, aby wygenerować ponad sto tematów w godzinę.

[PCO image CTA here]

Zrób badania za pomocą narzędzi Google

Istnieje kilka narzędzi, które mogą pomóc Ci w tworzeniu pomysłów na treści. Google, na przykład, jest łatwy w użyciu do burzy mózgów pomysłów. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić. Możesz po prostu otworzyć kartę Google i wpisać dowolne słowo lub frazę w pasku wyszukiwania, aby zobaczyć, jakie wyniki się pojawią. Ale wyjdźmy poza to. Skorzystaj z predykcji wyszukiwania Google, gdzie funkcja autocomplete Google automatycznie dodaje słowa do wpisanego przez Ciebie wyszukiwania. Na przykład wpisujesz w zakładkę wyszukiwania frazę "pet grooming", a Google automatycznie dodaje słowo "koszt". To dobry sposób na wpadnięcie na pomysły na treści, o których wcześniej nie pomyślałeś. Możesz również skorzystać z Google Trends, aby zobaczyć, jakie terminy są wyszukiwane w różnych porach roku w różnych lokalizacjach. Porównanie terminów w ten sposób i zobaczenie, które z nich generują większą liczbę wyszukiwań, może pomóc Ci w opracowaniu pomysłów na treści, których ludzie będą szukać.

Dowiedz się od swoich klientów i odbiorców

Opinie klientów i odbiorców to cenne źródło informacji, ponieważ to oni są tymi, których problemy próbujesz rozwiązać za pomocą swoich treści. Twoi klienci mogą powiedzieć Ci, czego oczekują od Twoich treści, aby Twoja praca była najbardziej wartościowa. Czy to Ty, czy członek zespołu, podejdź do klientów i zapytaj, jakie tematy ich interesują, gdzie szukają informacji w sieci i jakie problemy próbują rozwiązać.

Wykorzystaj media społecznościowe, gdzie wielu klientów angażuje się i wchodzi w interakcje z markami. Zamieść pytania do zwolenników i pozwól im korzystać z platformy, aby komentowali lub zostawiali wiadomości do wglądu. Jest to okazja, aby wyrównać swój blog z buyer persona mówiąc ich językiem, zrobić post specyficzny dla buyer persona i skupić wydatki na treści lub posty na blogu, które działają.

Czerp pomysły z FAQ

Twoja grupa docelowa prawie zawsze będzie miała pytania, na które potrzebuje odpowiedzi. Jeśli chcesz zbudować zaufanie do swojej marki i przyciągnąć ludzi, musisz jasno określić, co oferujesz, jak to działa i jakie korzyści przynosi klientowi. Rozważ "Najczęściej zadawane pytania" na swojej stronie internetowej, przydatne źródło, które może być źródłem tworzenia treści. Być może z każdego pytania można stworzyć jeden temat lub kilka tematów, które bardziej szczegółowo omówią konkretne aspekty danego zagadnienia. Pomyśl o tym, jak o dostarczeniu odbiorcom bezcennych informacji, które docenią. Twórz ukierunkowane treści, które mogą wywołać pozytywną reakcję odbiorców.

Related Post: Kalendarz redakcyjny szablon

Możliwe jest wymyślenie setek wysokiej jakości pomysłów na treści, które są skuteczne i mogą wynieść nowe leady. Burza mózgów to niesamowite narzędzie, które może ożywić pomysły i uczynić marketing bardziej efektywnym. Pamiętaj o kilku rzeczach: swojej publiczności, jej zainteresowaniach i tym, jak możesz najlepiej zaspokoić jej potrzeby.

Skontaktuj się z naszym zespołem, aby zbudować sprawdzoną i skuteczną strategię marketingu treści. Nasi eksperci od marketingu cyfrowego pomogą Ci stworzyć najlepsze treści, które będą przemawiać do Twoich odbiorców, co doprowadzi do znacznego wzrostu przychodów.