9 wskazówek, jak szybko tworzyć grafiki do postów w mediach społecznościowych

Ludzie to istoty wizualne, więc naturalnie grafiki odgrywają ważną rolę w marketingu treści. Media społecznościowe stały się jednym z najlepszych sposobów na budowanie świadomości marki, dlatego wykorzystując grafiki w swoich mediach społecznościowych, warto nawiązać kontakt z odbiorcami. Oto kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia grafik do swoich postów w mediach społecznościowych.

Różne grafiki dla różnych platform mediów społecznościowych

Każda platforma mediów społecznościowych ma inne wymagania dotyczące rozmiaru i rozdzielczości. Rozdzielczości, które sprawdzają się na Facebooku, mogą nie działać na Twitterze lub Instagramie. Należy również wziąć pod uwagę, że ta sama treść będzie wyświetlana inaczej na każdej platformie. Na przykład, na Twitterze masz mniej znaków niż na Facebooku czy Instagramie, więc Twoja grafika musi się naprawdę wyróżniać, aby uzyskać zaangażowanie, którego szukasz.

Niech Twoje logo będzie częścią grafiki

Obecność logo Twojej marki sprawia, że grafika jest bardziej rozpoznawalna, a przez to łatwiejsza w odbiorze. Logo pomaga w rozpoznawaniu i budowaniu zaangażowania w markę, dlatego należy starać się, aby zawsze, gdy to możliwe, było ono częścią grafiki.

Mniej elementów wizualnych

Tworzenie grafiki z dużą ilością elementów wizualnych zniechęca odwiedzających i odbiera jej atrakcyjność. Istotą grafiki jest przekazanie wiadomości za pomocą kształtów, kolorów i prostego tekstu. Przy tworzeniu grafiki najlepiej kierować się prostotą.

 

Używanie zdjęć wysokiej jakości

Powinieneś używać zdjęć wysokiej jakości, które od razu przyciągną ludzi. Twoja grafika jest odzwierciedleniem Twojej marki, a użycie zdjęć niskiej jakości może sprawiać wrażenie niechlujstwa i źle świadczyć o Twojej firmie. Dlatego im lepsze zdjęcia, tym lepiej.

Kreatywne treści

W mediach społecznościowych krąży wiele treści wizualnych, a Ty musisz mieć takie, które będą łatwo angażować odbiorców. Nie chcesz ich zanudzić! Dlatego należy korzystać z różnych opcji, takich jak zdjęcia, infografiki, cytaty i wykresy, aby utrzymać uwagę czytelników. Powtarzanie tych samych grafik zmęczy odbiorców.

Schemat kolorów

Tworząc grafikę, należy używać kolorów, które opowiadają jakąś historię. Badania pokazują, że większość klientów ocenia markę na podstawie koloru, w zależności od produktu. Należy również używać kolorów, które odzwierciedlają naszą markę i być konsekwentnym w ich stosowaniu - chcemy, aby odbiorcy zapamiętali naszą markę. Zbyt duże różnice w kolorystyce nie pozwolą odbiorcom skojarzyć jej z Twoją firmą.

Typografia

Typografia to sztuka i styl nadawania słowom czytelności i atrakcyjności. Wybór odpowiedniej czcionki, która będzie współgrać z grafiką może być trudny, ale jeśli zostanie dobrze wykonany, zwiększy zaangażowanie odbiorców w markę i będzie miał znaczący wpływ na odbiór przekazu. Wybierając czcionkę, która ma towarzyszyć grafice, należy pamiętać o tym, w jaki sposób będzie ona odzwierciedlać naszą markę. Do grafik internetowych zalecane są czcionki bezszeryfowe.

Kontrast

Kontrast pomaga uwydatnić grafikę i sprawić, by się wyróżniała. Zbyt mały kontrast może sprawić, że grafika wyda się płaska, natomiast zbyt duży kontrast może sprawić, że grafika wyda się zagracona. Kontrast można wprowadzić, używając elementów o jasnych i ciemnych kolorach.

Mieszanie kształtów i obrazów

Istnieje wiele narzędzi internetowych (takich jak Canva), które pomagają tworzyć atrakcyjne grafiki bez znajomości Photoshopa. Za pomocą Canvy można tworzyć grafiki łączące tekst, kształty i obrazy, uzyskując w ten sposób obrazy wysokiej jakości.

Podsumowując

Pamiętaj, że cały ten wysiłek jest tego wart! Tworzenie pięknych, atrakcyjnych wizualnie treści pomoże dotrzeć z Twoim przekazem do większej liczby odbiorców i sprawi, że ruch z Twoich stron w mediach społecznościowych trafi na Twoją stronę internetową.